• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of Management Studies
    • Volume 4, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of Management Studies
    • Volume 4, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Students’ Satisfaction in Higher Learning Institutions: A Case Study of COMSATS Abbottabad, Pakistan

    (ندگان)پدیدآور
    Hameed, AminaAmjad, Shehla
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    193.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    In Pakistan the growing number of higher education institutions and the ever-increasing number of students, forces the institutions to build such an environment which completely satisfies these students’ expectations. This paper uses a modified version of Keaveney and Young (1997) satisfaction model and tests on a sample of students of COMSATS Abbottabad, Pakistan. The study is based on primary data collected through questionnaires and analyzed using correlation, regression and Cronbach alpha. The results show that faculty, advisory staff and the classes have a very significant impact on the student’s college experience. These positive student experiences lead to student satisfaction.
    کلید واژگان
    Advisory staff
    Classes
    College experience.
    Faculty
    Satisfaction

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2011-03-01
    1389-12-10
    ناشر
    University of Tehran, College of Farabi
    پردیس فارابی دانشگاه تهران
    سازمان پدید آورنده
    Department of Management Sciences, COMSATS Institute of Information Technology, Abbottabad, Pakistan
    Department of Management Sciences, COMSATS Institute of Information Technology, Abbottabad, Pakistan

    شاپا
    2008-7055
    2345-3745
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/ijms.2011.23445
    https://ijms.ut.ac.ir/article_23445.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/323853

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب