• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of Management Studies
    • Volume 3, Issue 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of Management Studies
    • Volume 3, Issue 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Evaluation of the strategies of target market selection on the basis of IFE and EFE matrixes using linmap technique (A case study of Bushehr province)

    (ندگان)پدیدآور
    Shahbandarzadeh, HamidHaghighat, Fatemeh
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    148.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    One of the most important requirements of developing appropriate strategies for international marketing is correct identification of target markets. Using quantitative techniques and decision making skills will lead to better results regarding the evaluation of marketing strategies. In this study, first we have used internal factor evaluation (IFE) matrix for recognizing and comparing strengths and weaknesses (internal factors) of Bushehr export companies regarding participation in their target markets and then we have used external factor evaluation (EFE) matrix for recognizing and comparing opportunities and threats (external factors). As the effective criteria have been categorized in this four level (strengths, weaknesses, opportunities and threats), we have used LINMAP technique separately for each level and at last we've unified the results of each level by using of Borda method.
    کلید واژگان
    Borda method
    EFE matrix
    IFE matrix
    International marketing strategies
    LINMAP technique

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2010-01-01
    1388-10-11
    ناشر
    University of Tehran, College of Farabi
    پردیس فارابی دانشگاه تهران
    سازمان پدید آورنده
    Assistant Professor of Industrial Management, Persian Gulf University
    MSC of Industrial Management, Persian Gulf University

    شاپا
    2008-7055
    2345-3745
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/ijms.2011.21800
    https://ijms.ut.ac.ir/article_21800.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/323831

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب