طراحی الگوی جامع ترفیع جایگاه برند حلال در بازارهای فرامنطقهای با رویکردی سیستمی
(ندگان)پدیدآور
نیکوکار, غلامحسیننجاتبخش اصفهانی, علیشاه نظری, علیموزیری قیری, محمد
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این تحقیق طراحی الگویی برای ارتقای جایگاه برند حلال در بازارهای جهانی است. تحقیق از نظر هدف، بنیادی و از نظر چگونگی بهدست آوردن دادهها توصیفی است. متغیرهای مهم تأثیر گذار بر برند حلال با استفاده از مطالعات کتابخانهای از ادبیات موضوع استخراج شد و مبنای روش دلفی قرار گرفت. در ادامه، پرسشنامه دلفی در اختیار 30 نفر از متخصصان حوزه برند حلال در ایران قرار گرفت. با تکرار روش دلفی در چهار دور در نهایت متغیرهای خرد و کلان تحقیق مشخص شد و با بررسی نظر متخصصان، در نهایت 26 متغیر در قالب چهار دسته متغیر کلان به نام متغیرهای ساختاری، رفتاری، محتوایی و راهبردی شناسایی و الگوی جامع ترفیع جایگاه برند حلال در بازارهای جهانی طراحی و اعتبارسنجی شد. با استفاده از الگوی معادلات ساختاری، الگوی استخراج شده مورد تأیید قرارگرفت. علاوه بر آن اولویت متغیرهای شناسایی شده، تبیین ، تحلیل و تفسیر شد.
کلید واژگان
برند حلالعوامل محتوایی برند حلال
عوامل ساختاری برند حلال
عوامل رفتاری برند حلال
عوامل راهبردی برند حلال
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2013-03-211392-01-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University
سازمان پدید آورنده
جامع امام حسین(ع)پیام نور
پیام نور
موسسه آموزش عالی امین
شاپا
2251-69802645-5234



