نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorافجه, سید علی اکبرfa_IR
dc.contributor.authorمصباحی مقدم, غلامرضاfa_IR
dc.contributor.authorخاشعی ورنامخواستی, وحیدfa_IR
dc.contributor.authorترابی, احمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T06:31:30Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:31:30Z
dc.date.available1399-07-09T06:31:30Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:31:30Z
dc.date.issued2019-11-22en_US
dc.date.issued1398-09-01fa_IR
dc.date.submitted2019-04-24en_US
dc.date.submitted1398-02-04fa_IR
dc.identifier.citationافجه, سید علی اکبر, مصباحی مقدم, غلامرضا, خاشعی ورنامخواستی, وحید, ترابی, احمد. (1398). ارائه الگوی رفتار مصرف در اسلام با رویکرد تحلیل مضمون با تمرکز بر آیات قرآن کریم و روایات معصومین علیهم السلام. فصلنامه مدیریت اسلامی, 27(3), 21-48.fa_IR
dc.identifier.issn2251-6980
dc.identifier.issn2645-5234
dc.identifier.urihttps://im.ihu.ac.ir/article_204864.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/304125
dc.description.abstractالگوی رفتار مصرف در هر جامعه، در تخصیص منابع برای تولید انواع کالا، توزیع آن و همچنین توسعه‌ی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی نقشی تعیین کننده دارد. در این مقاله با رویکردی اسلامی به این حوزه پرداخته شده است و تلاش بر این است که با تکیه بر آیات قرآن کریم به عنوان منبع اصلی دینی، الگوی اسلامی رفتار مصرف‌کننده تبیین و ارائه شود؛ به عبارت دیگر مسئله اصلی این پژوهش، پرسش از دلالت‌های عملی آیات قرآن کریم در رفتار مصرف‌کننده است. برای پاسخ به این مسئله همه آیات قرآن کریم، با روش تحلیل مضمون مورد مطالعه و شناسه‌گذاری قرار گرفت. در مرحله‌ی اول 300 آیه از آیات قرآن کریم که به نوعی با موضوع مقاله مرتبط بود جدا و در مرحله تحلیل، 900 شناسه احصا شد. شناسه‌ها در قالب مضمون‌ها دسته بندی و پالایش و با توسعه‌ی دامنه‌ی مطالعه، به تفسیر المیزان مرحوم علامه طباطبایی و روایات تفسیری ذیل آیات، شواهد بیشتری برای مضمون‌های اصلی گردآوری و تحلیل شد. بر این اساس با استخراج 4 مضمون فراگیر، 8 مضمون یکپارچه ساز و 17 مضمون پایه، درخت‌واره مضامین رفتار مصرف در قرآن کریم استخراج و الگوی رفتار مصرف از منظر قرآن کریم ارائه شده است.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه جامع امام حسین علیه السلامfa_IR
dc.publisherImam Hussein Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مدیریت اسلامیfa_IR
dc.relation.ispartofScientific Journal of Islamic Managementen_US
dc.subject"مصرف"fa_IR
dc.subject"رفتار مصرف"fa_IR
dc.subject"تحلیل مضمون"fa_IR
dc.subject"آیات قرآن کریم"fa_IR
dc.titleارائه الگوی رفتار مصرف در اسلام با رویکرد تحلیل مضمون با تمرکز بر آیات قرآن کریم و روایات معصومین علیهم السلامfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه علامه‌ طباطبائی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، گروه الهیات، دانشگاه امام صادق علیه السلام، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی گرایش رفتار و منابع، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume27
dc.citation.issue3
dc.citation.spage21
dc.citation.epage48


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد