عوامل تاثیرگذار بر تمایل به ادامه استفاده از وب سایت شبکه های اجتماعی
(ندگان)پدیدآور
جعفری, سید محمدباقرکریمی, آصفابرقوی زاده, زاهدهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
 شبکههای اجتماعی مجازی نسل جدیدی از فضای روابط اجتماعی هستند که توانستهاند به خوبی در زندگی مردم جای باز کنند. با توجه به دامنه نفوذ روزافزون و تاثیرگذاری این شبکهها،  مسئله شناخت الگوهای رفتاری کاربران آنها به یکی از موضوعات جذاب تحقیقی بدل شده است. هدف پژوهش حاضر،  بررسی عوامل تاثیرگذار بر تمایل به ادامه استفاده از وب سایت شبکههای اجتماعی است. لینکداین به عنوان یک شبکه اجتماعی تخصصی تمرکز اصلی پژوهش بوده است. اطلاعات تعداد 352 کاربران ایرانی عضو لینکداین با روش تصادفی در دسترس و با استفاده از  پرسشنامه گردآوری شد. پس از تحلیل عاملی متغیرها، روابط بین آنها و تاثیر هریک بر یکدیگر از طریق تحلیل مسیر مورد بررسی قرار گرفت. اثرات اجتماعی، محتوا، قابلیتها، ارزش، سهولت استفاده، امنیت درک شده، قالب، زمان، میزان همبستگی و رضایت کاربران از شبکههای اجتماعی از عوامل تاثیرگذار بر تمایل به ادامه استفاده از وب سایتهای شبکههای اجتماعی شناسایی شد که از این میان رضایت با ضریب مسیر بالاتر، نسبت به سایر عوامل تاثیر مثبت قوی تری دارد.
کلید واژگان
شبکههای اجتماعیتمایل به ادامه استفاده
رضایت
لینکداین
شماره نشریه
17تاریخ نشر
2016-11-211395-09-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
استادیار، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران.استادیار، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران.
کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران
شاپا
1735-112X2538-2527




