• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
    • دوره 4, شماره 15
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
    • دوره 4, شماره 15
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی بلوغ هوشمندی کسب‌وکار با یک مدل ترکیبی جدید

    (ندگان)پدیدآور
    مهرابی, علیمحمودی, ادریسعلی حسینی, رضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    3.284 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هوشمندی کسب‌وکار، مفهومی است که امروزه به علت رشد چشم‌گیر اطلاعات و پیچیدگی در صنایع و کسب‌وکارهای گوناگون، اهمیت وافری یافته است. در این پژوهش پس از مطالعه ادبیات موضوع در ارتباط با مفهوم هوشمندی کسب‌وکار،  مدل‌ها و تکنیک‌های موجود برای ارزیابی بلوغ هوشمندی کسب‌وکار را مورد بررسی قرار دادیم. این مطالعه بر اساس هدف، مطالعه‌ای توصیفی و برای جمع‌آوری داده ترکیبی از روش کتابخانه‌ای و مصاحبه‌های عمیق با خبرگان حوزه هوشمندی کسب‌وکار، استفاده شده است. در این پژوهش، هوشمندی کسب‌وکار را به‌عنوان " توانایی فرد یا مجموعه‌ای از افراد در حل مسائل کسب‌وکار و پیشبرد اهداف کسب‌وکار "تعریف می‌کنیم. بررسی ما در این زمینه، نشان داد که هیچ‌کدام از مدل‌های موجود جهت ارزیابی بلوغ هوشمندی در کسب‌وکار، تمامی استانداردهای لازم یک مدل ارزیابی هوشمندی کسب‌وکار را ندارند. این استانداردها عبارت‌اند از؛ جامع بودن، وضوح کافی و برخورداری از شالوده نظری. ما در این پژوهش علاوه بر کاستی‌های فوق، عدم تعریف وزن ابعاد هوشمندی کسب‌وکار در رشد آن را، به‌عنوان یکی دیگر از ضعف‌های مدل‌های پیشین، مطرح کرده و سعی نمودیم  اهمیت نسبی ابعاد هوشمندی کسب‌وکار  را تبیین کنیم. نتیجه این مطالعه را می‌توان تبیین مفهوم هوشمندی کسب‌وکار و ارائه مدلی جامع برای ارزیابی بلوغ هوشمندی کسب‌وکار دانست که در واقع ترکیب مناسبی از مدل‌های موجود فعلی است.                
    کلید واژگان
    .هوشمندی
    کسب‌وکار
    بلوغ
    ارزیابی

    شماره نشریه
    15
    تاریخ نشر
    2016-04-20
    1395-02-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبائی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    استادیار، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی، اهواز
    مربی، دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی، دانشگاه شهید چمران، اهواز
    دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه شهید چمران، اهواز

    شاپا
    1735-112X
    2538-2527
    URI
    https://dx.doi.org/10.22054/ims.2016.6859
    http://ims.atu.ac.ir/article_6859.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/303027

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب