• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
    • دوره 4, شماره 15
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
    • دوره 4, شماره 15
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مدل ارزیابی موفقیت ابزارهای هوش کسب‌وکار

    (ندگان)پدیدآور
    روحانی, سعیدربیعی ساوجی, سوگل
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    2.725 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در محیط تجاری سریعا در حال تغییر امروز، نیاز به اطلاعات تجاری سودمند برای سازمان­ها نه تنها به منظور کسب موفقیت بلکه برای بقاء حیاتی می­باشد. با توجه به ناتوانایی سیستم­های اطلاعاتی مدیریت در برآورده کردن انتظارات تصمیم­گیرندگان سازمانی در عرصه رقابت در سال­های اخیر، فناوری­های هنرگونه­ای نظیر هوش کسب­وکار به یکی از مفاهیم مهم در مدیریت سیستم­های اطلاعاتی تبدیل شده و در خط مقدم فناوری اطلاعات برای پشتیبانی تصمیم­گیری مدیریت قرار گرفته است. در همین راستا ارزیابی موفقیت این سیستم­ها در سازمان­ها ضرورت یافته و نیاز به ارائه مدلی برای انجام این ارزیابی احساس می­شود. از این­رو، در این پژوهش سعی شده است با شناسایی و معرفی مهم‌ترین فاکتورها و عوامل مؤثر در ارزیابی موفقیت این سیستم­ها، یک مدل ارزیابی موفقیت هوش کسب­وکار(در قالب یک مطالعه موردی) ارائه گردد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش، توصیفی پیمایشی و تحقیق میدانی محسوب می­شود. نتایج حاصل از تحقیق نشان می­دهد که از میان 50 عامل استخراج شده از ادبیات موضوع جهت سنجش موفقیت ابزارهای هوش کسب­وکار در صنعت بانکداری کشور، بر حسب نظر اعضای نمونه آماری 24 عامل تاثیرگذار در هر یک از حوزه­های نمایش، خلق دانش، یکپارچگی اطلاعات و حافظه سازمانی در مدل تحقیق شناسایی شدند.v
    کلید واژگان
    مدل ارزیابی
    ابزارهای هوش کسب‌وکار
    صنعت بانکداری

    شماره نشریه
    15
    تاریخ نشر
    2016-04-20
    1395-02-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبائی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    استادیار، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
    کارشناس ارشد مهندسی فناوری اطلاعات، گرایش مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی، دانشگاه الکترونیکی مهرالبرز، تهران،

    شاپا
    1735-112X
    2538-2527
    URI
    https://dx.doi.org/10.22054/ims.2016.6858
    http://ims.atu.ac.ir/article_6858.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/303026

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب