• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
    • دوره 3, شماره 9
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
    • دوره 3, شماره 9
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیرهم ‌راستایی فناوری اطلاعات در کسب ‌وکار سازمان‌های تولیدی با رویکرد کارت امتیازی متوازن فناوری اطلاعات

    (ندگان)پدیدآور
    شریف زاده, فتاحصادقی, آرزومهدی آبادی, امیر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    620.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    همسویی فناوری اطلاعات و کسب‌وکار یکی از اساسی‌ترین مسائل موردنظر مدیران فناوری اطلاعات و مدیران ارشد سازمان‌هاست. پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان هم‌راستایی فناوری اطلاعات در بین مدیران و مهندسان واحدهای تولیدی و در یکی از بزرگ‌ترین شهرک‌های صنعتی در ایران یعنی شهرک‌های صنعتی استان سمنان به اجرا درآمده است. این تحقیق به دید هدف از نوع مطالعات کاربردی و از دید جمع‌آوری داده‌های تحقیق از نوع توصیفی ـ پیمایشی محسوب می‌شود. نمونه آماری از طریق نمونه‌گیری به شیوه‌ی تصادفی طبقه‌ای به تعداد 300 نفر از بین مدیران و مهندسان واحدهای تولیدی انتخاب شده است. برای جمع‌آوری داده‌ها از روش اندازه‌گیری خودساخته با 35 سؤال در چهار بعد اصلی بهره‌برداری شده است. روایی ابزار سنجش با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی شامل شاخص KMO برابر 827/0 و برای آزمون بارتلت 000/0 نشان از تأیید روایی سنجش مورد استفاده دارد. برای پایایی هم از آلفای کرونباخ استفاده شده که 90/0 به‌دست‌ آمده است. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها هم از نرم‌افزار مدل­یابی معادلات ساختاری لیزرل 80/8 استفاده شد. نتایج نشان می‌دهد بیشترین تأثیر را در بین چهار مؤلفه‌ی اصلی شاخص مشارکت و همکاری کسب‌وکار و کمترین تأثیر را آینده‌نگری دارند. همچنین در بین زیر متغیرهای فرعی شاخص شناسایی قابلیت‌ها و پرورش فرصت‌ها بالاترین تأثیرگذاری را دارد.
    کلید واژگان
    هم‌راستایی
    هم‌راستایی فناوری اطلاعات
    کارت امتیازی متوازن فناوری اطلاعات
    سازمان‌های تولیدی
    مدل یابی.

    شماره نشریه
    9
    تاریخ نشر
    2014-11-22
    1393-09-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبائی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    استاد دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی
    کارشناس ارشد مدیریت دولتی، گرایش تحول، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود
    دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، عضو باشگاه پژوهشگران جوان

    شاپا
    1735-112X
    2538-2527
    URI
    http://ims.atu.ac.ir/article_1552.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/302985

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب