نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرشید, خسروfa_IR
dc.contributor.authorکریمی, کامبیزfa_IR
dc.contributor.authorعطایی, مائدهfa_IR
dc.contributor.authorعلیزاده, گلاویژfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T06:26:44Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:26:44Z
dc.date.available1399-07-09T06:26:44Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:26:44Z
dc.date.issued2020-06-21en_US
dc.date.issued1399-04-01fa_IR
dc.date.submitted2019-12-08en_US
dc.date.submitted1398-09-17fa_IR
dc.identifier.citationرشید, خسرو, کریمی, کامبیز, عطایی, مائده, علیزاده, گلاویژ. (1399). ساخت و هنجاریابی آزمون مردم‌داری و رابطة آن با خدمت‌رسانی در کارمندان بانک مسکن. فصلنامه علمی مدیریت سازمان‌های دولتی, 8(331), 137-150. doi: 10.30473/ipom.2020.50136.3913fa_IR
dc.identifier.issn2322-522X
dc.identifier.issn2538-600X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30473/ipom.2020.50136.3913
dc.identifier.urihttp://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_6858.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/302460
dc.description.abstractبا توجه به وابستگی سازمان‌ها به نیروی کار و با توجه به این حقیقت که گزینش کارکنان بیشتر از راه آزمون­های علمی انجام می‌شود، نبودن توجه به ویژگی‌های شخصیتی کارکنان، به­ ضعف بنیادین سازمان‌ها تبدیل ‌شده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی کارمندان در پیشبرد اهداف سازمان‌ها، مردم‌داری است. مردم‌داری مؤلفه‌های گوناگونی دارد که ضروری است، ابزار استاندارد لازم برای بررسی این ابعاد در دسترس سازمان‌ها و مؤسسات قرار گیرد. ازاین‌رو، هدف پژوهش حاضر ساخت و هنجاریابی آزمون مردم‌داری در کارکنان بانک مسکن بود. برای دستیابی به این هدف آزمونی با 22 گویه ساخته شد. برای شناسایی مشکلات، این آزمون به گروهی از روان­شناسان و متخصصان داده شد که پس از ارزیابی داده­ها، دو گویة ضعیف آزمون حذف شدند. سپس آزمون به‌طور آزمایشی بر روی 50 نفر اجرا و برخی از گویه­ها تغییر یافتند و آزمون پایانی ساخته شد. نوع پژوهش توصیفی – پیمایشی و آزمودنی­های پایانی 1176 نفر از کارمندان بانک مسکن کشور بودند که 200 نفر از آن‌ها علاوه‌بر آزمون مردم‌داری به آزمون ملاکی خدمت‌رسانی (رشید، 1391) نیز پاسخ دادند. یافته­ها نشان دادند که آزمون مردم‌داری ساخته ‌شده سه عامل مسئولیت‌پذیری، همدلی و برون‌گرایی را می­سنجد. پایایی پرسشنامه با روش آلفای کرونباخ 85/0 به دست آمد. همچنین این آزمون همبستگی بالایی با آزمون خدمت‌رسانی نشان داد (76/0). با توجه به میزان پایایی و روایی به ‌دست ‌آمده پرسشنامة اندازه­گیری مردم‌داری ابزاری مناسب به شمار می­رود.fa_IR
dc.format.extent1712
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانـشـگـاه پــیــام نـــورfa_IR
dc.publisherPayame Nour Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی مدیریت سازمان‌های دولتیfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly Journal of Public Organzations Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30473/ipom.2020.50136.3913
dc.subjectمردم‌داریfa_IR
dc.subjectهنجاریابیfa_IR
dc.subjectخدمت‌رسانیfa_IR
dc.subjectبانک مسکنfa_IR
dc.titleساخت و هنجاریابی آزمون مردم‌داری و رابطة آن با خدمت‌رسانی در کارمندان بانک مسکنfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeاکتشافیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه روان‌شناسی، دانشگاه مازندران، ساری، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، گروه روان‌شناسی تربیتی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد، گروه روان‌شناسی عمومی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentمدرس، گروه روان‌شناسی، واحد بوکان، دانشگاه آزاد اسلامی، بوکان، ایران.fa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue331
dc.citation.spage137
dc.citation.epage150
nlai.contributor.orcid0000-0002-8828-2107
nlai.contributor.orcid0000-0002-4105-0421


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد