• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مدیریت سازمان‌های دولتی
    • دوره 8, شماره 3 (پیاپی 31)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مدیریت سازمان‌های دولتی
    • دوره 8, شماره 3 (پیاپی 31)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ساخت و هنجاریابی آزمون مردم‌داری و رابطة آن با خدمت‌رسانی در کارمندان بانک مسکن

    (ندگان)پدیدآور
    رشید, خسروکریمی, کامبیزعطایی, مائدهعلیزاده, گلاویژ
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.672 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    اکتشافی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    با توجه به وابستگی سازمان‌ها به نیروی کار و با توجه به این حقیقت که گزینش کارکنان بیشتر از راه آزمون­های علمی انجام می‌شود، نبودن توجه به ویژگی‌های شخصیتی کارکنان، به­ ضعف بنیادین سازمان‌ها تبدیل ‌شده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی کارمندان در پیشبرد اهداف سازمان‌ها، مردم‌داری است. مردم‌داری مؤلفه‌های گوناگونی دارد که ضروری است، ابزار استاندارد لازم برای بررسی این ابعاد در دسترس سازمان‌ها و مؤسسات قرار گیرد. ازاین‌رو، هدف پژوهش حاضر ساخت و هنجاریابی آزمون مردم‌داری در کارکنان بانک مسکن بود. برای دستیابی به این هدف آزمونی با 22 گویه ساخته شد. برای شناسایی مشکلات، این آزمون به گروهی از روان­شناسان و متخصصان داده شد که پس از ارزیابی داده­ها، دو گویة ضعیف آزمون حذف شدند. سپس آزمون به‌طور آزمایشی بر روی 50 نفر اجرا و برخی از گویه­ها تغییر یافتند و آزمون پایانی ساخته شد. نوع پژوهش توصیفی – پیمایشی و آزمودنی­های پایانی 1176 نفر از کارمندان بانک مسکن کشور بودند که 200 نفر از آن‌ها علاوه‌بر آزمون مردم‌داری به آزمون ملاکی خدمت‌رسانی (رشید، 1391) نیز پاسخ دادند. یافته­ها نشان دادند که آزمون مردم‌داری ساخته ‌شده سه عامل مسئولیت‌پذیری، همدلی و برون‌گرایی را می­سنجد. پایایی پرسشنامه با روش آلفای کرونباخ 85/0 به دست آمد. همچنین این آزمون همبستگی بالایی با آزمون خدمت‌رسانی نشان داد (76/0). با توجه به میزان پایایی و روایی به ‌دست ‌آمده پرسشنامة اندازه­گیری مردم‌داری ابزاری مناسب به شمار می­رود.
    کلید واژگان
    مردم‌داری
    هنجاریابی
    خدمت‌رسانی
    بانک مسکن

    شماره نشریه
    331
    تاریخ نشر
    2020-06-21
    1399-04-01
    ناشر
    دانـشـگـاه پــیــام نـــور
    Payame Nour University
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار، گروه روان‌شناسی، دانشگاه مازندران، ساری، ایران.
    دانشجوی دکتری، گروه روان‌شناسی تربیتی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران.
    کارشناسی ارشد، گروه روان‌شناسی عمومی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران.
    مدرس، گروه روان‌شناسی، واحد بوکان، دانشگاه آزاد اسلامی، بوکان، ایران.

    شاپا
    2322-522X
    2538-600X
    URI
    https://dx.doi.org/10.30473/ipom.2020.50136.3913
    http://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_6858.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/302460

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب