• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مدیریت سازمان‌های دولتی
    • دوره 6, شماره 1 (پیاپی 21)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مدیریت سازمان‌های دولتی
    • دوره 6, شماره 1 (پیاپی 21)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    پردازش نظریه مدیریت واکنشی: پیش‌آیندها و پسایندها

    (ندگان)پدیدآور
    سرلک, محمدعلیعبدی, جهان
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    873.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    اکتشافی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    عدم آینده نگری برخی از مدیران سازمانهای دولتی و خصوصی و غافلگیری آنها در برابر رویدادهای مختلف نظیر حوادث طبیعی، بیانگر سبک مدیریتی خاصی است ‏که به آن مدیریت واکنشی گفته می شود. استفاده ازچنین سبکی، به دلیل کاهش اعتماد ذینفعان و کاهش سرمایه اجتماعی ، باعث تخریب چهره سازمان و برند آن ‏می‌گردد.‏لذا هدف این پژوهش‎ ‎دستیا‌‌بی‎ ‎به‎ ‎نظریه‌ای‎ ‎در‎ ‎خصوص شناسایی علت های مدیریت واکنشی درسازمان‌ها ، تعیین نتایج وارائه راهکارها، وهمچنین‎ ‎درک‎ ‎این‎ ‎پدیده‎ ‎در‎ ‎سازمان‎ ‎ها و تغییر در رفتارها انجام‎ ‎شده‎ ‎است‎.‎‏ ‏رهیافت‎ ‎پژوهش‎ ‎به‎ ‎صورت‎ ‎کیفی‎ ‎و استراتژی‎ ‎پژوهش‎ ‎مبتنی‌بر‎ ‎نظریه‌پردازی‎ ‎داده بنیاد‎ ‎است‎ .‎جهت‎ ‎گردآوری‎ ‎اطلاعات‎ ‎پژوهش‎ ‎حاضر‎ ‎از‎ ‎مصاحبه‎ ‎نیمه‌ساختار‎ ‎یافته و‎ ‎به‎ ‎منظور‎ ‎تجزیه‎ ‎وتحلیل‎ ‎داده‎ ‎ها‎ ‎ازآزمون‎ ‎های‎ ‎آماری‎ ‎دو‎ ‎جمله‎ ‎ای‎ ‎و‎ ‎فریدمن‎ ‎استفاده‎ ‎شد.‏‎ ‎نمونه‌گیری‎ ‎به روش نظری‎ ‎و‎ ‎هدفمند (قضاوتی‎ ‎و گلوله‎ ‎برفی) انجام‎ ‎شده‎ ‎است‎ ‎که‎ ‎بر‎ ‎مبنای‎ ‎آن تعداد‎ 15‎مصاحبه‎ ‎با مدیران،‎ ‎اعضاء‎ ‎هیأت‎ ‎علمی‎ ‎و‎ ‎خبرگان سازمانی که‎ ‎دارای‎ ‎تجربه‎ ‎و دانش در مورد علت مدیریت واکنشی ونتایج آن بودند،‎ ‎صورت‎ ‎گرفته‎ ‎است‎.‎‏ باتوجه‎ ‎به‎ ‎یافته‎ ‎های‎ ‎تحقیق، مشخص گردید که فقدان تفکراستراتژیک، عدم شایسته سالاری، عدم آموزش مدیریت بحران، عدم تخصص ‏مدیریتی، روزمرگی مدیران، فقدان سیستم های اطلاعاتی، و نادیده انگاشتن زمان علت مدیریت واکنشی سازمان ها می‌باشند که باعث تخریب چهره سازمان می-‏گردند.‏‏
    کلید واژگان
    "مدیریت واکنشی"
    "پنجره های شکسته"
    "چهرة سازمانی"
    " رویدادهای مختلف".‏
    مدیریت دولتی

    شماره نشریه
    121
    تاریخ نشر
    2017-12-22
    1396-10-01
    ناشر
    دانـشـگـاه پــیــام نـــور
    Payame Nour University
    سازمان پدید آورنده
    استاد/ پیام نور
    دانشجوی دکترا

    شاپا
    2322-522X
    2538-600X
    URI
    http://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_4340.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/302427

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب