طراحی مدل جذب اربابرجوع با رویکرد بازاریابی عصبی در بانکهای دولتی با استفاده از نظریه داده بنیاد
(ندگان)پدیدآور
قربانی, علیقره بیگلو, حسینپیمان, فریدوننوع مدرک
Textاکتشافی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه پیشرفت دانش بشری بر بازاریابی نیز تأثیرگذار بوده بهنحویکه رشتهای تحت عنوان بازاریابی عصبی  به وجود آمده است. در این روش اعتقاد بر این است که مطالعه بیولوژی و فیزیکی مغز مهمترین راه برای شناخت رفتار خریداران است. هدف از این مطالعه طراحی مدلی برای جذب مشتری با رویکرد بازاریابی عصبی جهت جذب مشتریان در بانک میباشد. در این راستا از روششناسی کیفی استفاده شده است که فرایند جمعآوری و تحلیل دادهها  طی سه مرحله شامل کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی منجر به انتخاب مقولهها گردید. بهطور کلی در مرحله کدگذاریها تعداد 55 کدباز اولیه، شناخته شد. در مرحله کدگذاری باز، دادهها از طریق مراجعه حضوری به شعب بانکها، مشاهده فرایندهای مختلف کاری در ارائه خدمات به مشتریان، مذاکره و مصاحبه با خبرگان بانکی، مدیران و کارشناسان بانک جمعآوری گردید. در مرحله کدگذاری محوری 36 مفهوم بهعنوان مفاهیم پژوهش شکل گرفتند. و درنهایت در مرحله کدگذاری انتخابی با استفاده از فن مقایسه مستمر مقولهها به تعداد9 مورد به وجود آمدند. در این پژوهش اساس دیدگاه مشارکتکنندگان پیادهسازی بازاریابی عصبی و استفاده از آن بهعنوان ابزاری جهت افزایش جذب مشتریان در بانکها میباشد.
کلید واژگان
بازاریابیبازاریابی عصبی
بانکداری
جذب مشتری
مدیریت دولتی
شماره نشریه
319تاریخ نشر
2017-06-221396-04-01
ناشر
دانـشـگـاه پــیــام نـــورPayame Nour University
سازمان پدید آورنده
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور،تهران ، ایراناستادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد عجبشیر، ایران
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد عجبشیر، ایران
شاپا
2322-522X2538-600X




