نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجهانی کیا, امیرحسینfa_IR
dc.contributor.authorحضوری, محمد جوادfa_IR
dc.contributor.authorیداللهی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorآذر, عادلfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T06:26:15Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:26:15Z
dc.date.available1399-07-09T06:26:15Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:26:15Z
dc.date.issued2018-12-22en_US
dc.date.issued1397-10-01fa_IR
dc.date.submitted2018-07-22en_US
dc.date.submitted1397-04-31fa_IR
dc.identifier.citationجهانی کیا, امیرحسین, حضوری, محمد جواد, یداللهی, مهدی, آذر, عادل. (1397). تبیین مدل تصمیم‌گیری شهودی در فضای عدم قطعیت ناشی از نوآوری (مور مطالعه:شرکت‌های دانش‌بنیان). فصلنامه علمی مدیریت سازمان‌های دولتی, 7(125), 57-72. doi: 10.30473/ipom.2019.40070.3171fa_IR
dc.identifier.issn2322-522X
dc.identifier.issn2538-600X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30473/ipom.2019.40070.3171
dc.identifier.urihttp://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_5379.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/302307
dc.description.abstractتصمیم‌گیری در شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان با توجه به عدم وجود ساختار و منابع لازم از یک‌سو و تأثیرگذاری تصمیم‌ها بر سازمان از سوی دیگر، دارای اهمیت ویژه‌ای است. عدم قطعیت در فضای کسب‌وکار شرکت‌های نوپا و مبتنی‌بر فناوری بسیار عمیق است و این عدم قطعیت باعث می‌شود که تصمیم‌گیران به صورت ناخودآگاه از شهود در تصمیم­گیری استفاده نمایند. هدف از این پژوهش مطالعه و شناخت توصیفی تصمیم­گیری شهودی در شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان بوده است. با توجه به ماهیت شهود، روش به کار گرفته شده در این پژوهش، کیفی (داده بنیان) و براساس تحلیل مصاحبه‌های صورت گرفته بوده است. نتایج حاکی است که شواهد کافی درخصوص استفاده تصمیم‌گیران شرکت‌های دانش‌بنیان از شهود در فضای عدم قطعیت وجود دارد و اطلاعات و زمان عوامل علی ایجاد عدم قطعیت هستند. علاوه‌بر این مشخص شد که تجربه و شهود رابطه نزدیکی باهم دارند و الگوهای ذهنی و کنجکاوی متغیرهای مرتبط با آنها هستند. محیط ناپایدار کسب‌وکار نیز نقش عامل زمینه‌ای را تصمیم‌گیری شهودی ایفا می‌نماید. افزایش سرعت تصمیم­گیری، خلاقیت و کاهش احساس پشیمانی از پیامدهای مثبت و افزایش خطاهای تصمیم‌گیری نیز از پیامدهای منفی استفاده از شهود هستند.fa_IR
dc.format.extent1431
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانـشـگـاه پــیــام نـــورfa_IR
dc.publisherPayame Nour Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی مدیریت سازمان‌های دولتیfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly Journal of Public Organzations Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30473/ipom.2019.40070.3171
dc.subjectتصمیم‌گیری شهودیfa_IR
dc.subjectعدم قطعیتfa_IR
dc.subjectنوآوریfa_IR
dc.subjectفناوریfa_IR
dc.subjectشرکت‌های دانش‌بنیانfa_IR
dc.subjectاداره امور عمومیfa_IR
dc.titleتبیین مدل تصمیم‌گیری شهودی در فضای عدم قطعیت ناشی از نوآوری (مور مطالعه:شرکت‌های دانش‌بنیان)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeاکتشافیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه مدیریت، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue125
dc.citation.spage57
dc.citation.epage72


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد