شناسایی و بررسی موانع کار تیمی در سازمانهای دانش محور و پارک های علم و فناوری با رویکرد فازی
(ندگان)پدیدآور
سعدآبادی, علی اصغرطالقانی, غلامرضاگلچین, آرمیننوع مدرک
Textتوصیفی
زبان مدرک
فارسیچکیده
با توجه به اهمیت و نقش کار تیمی در سازمانهای دانش محور، پژوهش حاضر بر آن است تا با استفاده از مدل آسیبشناسی سهشاخگی، به شناسایی و بررسی موانع کار تیمی در سازمانهای دانش محور بپردازد. نوع پژوهش، از لحاظ هدف کاربردی و روش آن بر اساس نحوه گردآوری دادهها توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش مشتمل بر اساتید دانشگاه، متخصصان و مدیران سازمانهای دانش محور و پارک های علم و فناوری دانشگاه تهران است که در حیطه پژوهش صاحب نظرند. نمونه آماری پژوهش شامل 24 نفر از جامعه آماری فوقالذکر بوده که به روش گلوله برفی انتخاب گردیدهاند. در این پژوهش، ابتدا به روش تحلیل محتوا، 130 مانع کار تیمی مورد شناسایی قرار گرفتند؛ کدهای اولیه چندین مرتبه مورد تحلیل و بازبینی قرار گرفته و 22 مولفه شناسایی شد؛ سپس جهت آزمون نتایج از تکنیک دلفی فازی استفاده گردید. در نهایت، 14 عامل به عنوان موانع کار تیمی در سازمانهای  دانش محور شناسایی و در سه شاخه محتوایی، ساختاری و زمینهای دستهبندی شدند.
کلید واژگان
سازمانهای دانش محورکار تیمی
مدل سهشاخگی
دلفی فازی
شماره نشریه
33تاریخ نشر
2013-06-221392-04-01
ناشر
دانـشـگـاه پــیــام نـــورPayame Nour University
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکترا سیاستگذاری علم و فناوری دانشکده علوم و فنون نوین ،دانشگاه تهراندانشیار مدیریت دولتی، دانشگاه تهران
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دانش محور، دانشگاه تهران
شاپا
2322-522X2538-600X




