نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمظفر, حسینfa_IR
dc.contributor.authorرضائیان, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorحاجی پروانه, عباسعلیfa_IR
dc.contributor.authorالهام‌بخش, مجید‌fa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T06:13:57Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:13:57Z
dc.date.available1399-07-09T06:13:57Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:13:57Z
dc.date.issued2020-02-20en_US
dc.date.issued1398-12-01fa_IR
dc.date.submitted2019-05-14en_US
dc.date.submitted1398-02-24fa_IR
dc.identifier.citationمظفر, حسین, رضائیان, مهدی, حاجی پروانه, عباسعلی, الهام‌بخش, مجید‌. (1398). طراحی مدل سیاستگذاری فرهنگی رسانه ملی. فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی دفاع ملی, 3(12), 75-108.fa_IR
dc.identifier.urihttps://issk.sndu.ac.ir/article_958.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/298130
dc.description.abstractرسانه‌ی رادیو و تلویزیون که تلفیقی از تکنولوژی و فرهنگ است، وقتی در فرآیند تصمیم‌سازی و سیاستگذاری قرار می‌گیرد، دچار دوگانگی می‌شود. جنبه فرهنگی رسانه آکنده از امور مجازی و دلالت‌‌های لفظی است و در فرایند سیاستگذاری، تحت تاثیر ساختار‌های سازمانی قرار می‌گیرد. در نقطه مقابل، بخش تکنیکال رسانه در عصر انفجار اطلاعات بر فرهنگ سیطره یافته و سیاستگذاری فرهنگی را به سمت ساختار فناورانه متمایل ساخته است. در این شرایط برخی متفکران رسانه درخصوص قربانی شدن هنر در پای فناوری هشدار می‌دهند و از خدشه‌دار شدن رابطه انسان با هستی و جهان واقعی در دوره قدرت نمایی رسانه‌‌های مجازی ابراز نگرانی می‌کنند. نوع این تحقیق با عنایت به ماهیت مسئله و ویژگی‌ اهداف و سؤالات آن و لزوم قرار داشتن در چارچوب نظریه‌پردازی و مدل‌سازی؛ « توسعه‌ای-کاربردی » می باشد. برای این تحقیق از روش داده بنیاد با رویکرد تحلیل محتوا برگزیده استفاده شده است. برای جمع آوری داده‌ها از مصاحبه عمیق و گروه‌‌های متمرکز و برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از شیوه کد گذاری که نوعی تحلیل محتوا در روش داده بنیاد محسوب می‌شود.در این تحقیق برای طراحی مدل سیاستگذاری فرهنگی رسانه مدل از هر دو رویکرد تجویزی و توصیفی استفاده شده است. در نهایت، باتوجه به تحولات مهم تکنولوژیک در رسانه‌ملی و شناخت ویژگی‌‌های محتوا و ساختار از طریق گفتگو با کارشناسان خبره منتخب، مدلی چندوجهی برای سیاستگذاری فرهنگی رسانه‌ملی طراحی شد که ضمن شناسایی شاخص‌ها و مولفه‌‌های فرهنگ ایرانی – اسلامی، به شرایط نوین رسانه نیز توجه دارد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی -دانشکده مدیریت راهبردیfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی دفاع ملیfa_IR
dc.relation.ispartofInterdisciplinary Studies on Strategic Knowledgeen_US
dc.subjectسیاستگذاری فرهنگیfa_IR
dc.subjectرسانه‌ملیfa_IR
dc.subjectطراحی مدلfa_IR
dc.subjectمدل راهبردیfa_IR
dc.subjectنظریه‌پردازیfa_IR
dc.titleطراحی مدل سیاستگذاری فرهنگی رسانه ملیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی دانشگاه شهید رجاییfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملیfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای امنیت ملی دانشگاه عالی دفاع ملیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دوره اول فرهنگی دانشگاه عالی دفاع ملیfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue12
dc.citation.spage75
dc.citation.epage108


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد