• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مهندسی حمل و نقل
    • دوره 7, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مهندسی حمل و نقل
    • دوره 7, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی اثر افزودنی نانورس‌ بر رفتار خستگی مخلوطهای آسفالتی از طریق تحلیل ضریب آسیب معادل

    (ندگان)پدیدآور
    عامری, محمودوامق, مصطفیروح الامینی, حامدبمانا, کیوان
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    868.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی - پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    خستگی ناشی از بارگذاری تکراری ترافیک، به عنوان یکی از حالتهای اصلی خرابی در روسازیهای آسفالتی در نظر گرفته می‌شود. افزودن نانو رس به قیر، به دلیل سطح تماس فوق‌العاده بالای مواد نانو، باعث افزایش ویسکوزیته قیر و کاهش شیار شدگی آسفالت می‌گردد، از این رو در این تحقیق سعی شده است که با استفاده از دو نوع نانو رس مونت موریلونیت اثر نانو رس بر رفتار خستگی مخلوط‌های آسفالتی در دماهای میانی و پائین بررسی شود. بدین منظور نمونه ‌هائی با درصد افزودنی 6،4،2 درصد با استفاده از دستگاه آلتراسونیک به قیر 70-60 مصرفی اضافه گردید و آزمایش‌های مدول برجهندگی و تیرچه خمشی چهار نقطه‌ای در دو دمای 5 و 25 درجه ‌سانتیگراد بر روی مخلوط‌های ساخته شده صورت پذیرفت. نتایج حاکی از افزایش مدول برجهندگی به ازای افزایش درصد نانورس در قیر در هر دو دمای انجام آزمایش است. عمر خستگی و انرژی تلف شده‌ی آزمایش تیرچه خمشی در دمای 25 درجه ‌سانتیگراد افزایش می‌یابد درحالی که در دمای پائین کاهش پیدا کرده است. با توجه به ضریب آسیب محاسبه شده در آزمایش تیر خستگی، استفاده از افزودنی نانورس به طور متوسط سبب کاهش 15% ضریب آسیب در دماهای متوسط گردیده و برای بیش از 2% افزودنی تغییرات محسوسی در ضریب آسیب مشاهده نگردیده است. در دمای پائین، عملکرد ضعیف این افزودنی باعث افزایش 30% ضریب آسیب می‌گردد بنابراین، استفاده از این افزودنی در مناطق سردسیر به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.
    کلید واژگان
    مخلوط آسفالتی گرم
    نانورس
    عمر خستگی
    ضریب آسیب
    مدول برجهندگی
    راه سازی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2016-06-21
    1395-04-01
    ناشر
    پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسه
    Parseh Designers Transportation Research Institute
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه علم و صنعت ایران
    دانشگاه علم و صنعت ایران - دانشکده مهندسی عمران
    دانشگاه علم و صنعت ایران
    دانشگاه علم و صنعت ایران

    شاپا
    2008-6598
    URI
    http://jte.sinaweb.net/article_15947.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297948

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب