مرور دوره 7, شماره 4 بر اساس تاریخ انتشار

  • ارزیابی حساسیت رطوبتی مخلوط آسفالتی حاوی گوگرد پلیمری با بکارگیری قیر لاستیکی 

    تقوی زواره, حسن؛ آذرنیا, مهدی؛ کاووسی, امیر (پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2016-06-21)
    همه ساله بسیاری از راه‌های آسفالتی کشور در اثر ضعف لایه‌های روسازی‌های آسفالتی و فشارهای ترافیکی دچار آسیب یا خرابی زودرس می شوند. از خرابی هایی که بسیارگسترده می‌باشد، خرابی‌های ناشی از حساسیت رطوبتی مخلوطهای آسفالتی است. ...

  • حذف فلزات سنگین از رواناب سطحی با استفاده از سنگدانه های لایه های روسازی نفوذپذیر 

    قاسمی مقدم, امیر؛ مختارانی, نادر؛ کاووسی, امیر (پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2016-06-21)
    رواناب شهری به طور معمول شامل مقدار قابل توجهی آلاینده از جمله فلزات سنگین می‌باشد. این فلزات در اثر فرایندهای مختلف صنعتی مانند ذوب، استخراج و تخلیص فلزات وارد محیط زیست می‌شوند. روش‌های مختلفی جهت حذف آلاینده از رواناب ...

  • مدلسازی ریسک و ایمنی عبور دانش آموزان در مدارس حاشیه راه 

    حقیقی, فرشید رضا؛ غلام نژاد, محمد (پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2016-06-21)
    عابرین‌پیاده (به‌ویژه) در کشورهای در حال رشد، یکی از آسیب‌پذیرترین گروه‌های فعال در ترافیک را تشکیل می‌دهند. در بین این گروه، کودکان به علل مختلف شرایط بسیار وخیم‌تری دارند. در کشور ایران بدلیل وجود مدارس در حاشیه راه ها ...

  • بررسی اثر افزودنی نانورس‌ بر رفتار خستگی مخلوطهای آسفالتی از طریق تحلیل ضریب آسیب معادل 

    عامری, محمود؛ وامق, مصطفی؛ روح الامینی, حامد؛ بمانا, کیوان (پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2016-06-21)
    خستگی ناشی از بارگذاری تکراری ترافیک، به عنوان یکی از حالتهای اصلی خرابی در روسازیهای آسفالتی در نظر گرفته می‌شود. افزودن نانو رس به قیر، به دلیل سطح تماس فوق‌العاده بالای مواد نانو، باعث افزایش ویسکوزیته قیر و کاهش شیار ...

  • ارزیابی تاثیر خرابی روسازی براحتمال وقوع تصادفات به روش درخت تصمیم، (مطالعه موردی: ناهمواری‌های روسازی) 

    خبیری, محمد مهدی؛ الهی زاده, مهناز (پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2016-06-21)
    تصادفات ترافیکی پیشامد نامطلوب و اجتناب ناپذیر جریان ترافیک هستند که سبب اتلاف سرمایه و در نهایت عمر انسان‌ها می‌شوند. تحقیقات نشان داده‌اند بین شرایط روسازی و تصادفات رابطه وجود دارد همچنین مشخصه‌های خرابی‌ روسازی مانند ...

  • ارزیابی آزمایشگاهی روشهای مقابله با پدیده عریان شدگی در مخلوط‌های آسفالتی گرم 

    خانی سانیج, حامد؛ خبیری, محمد مهدی؛ اسمعیلی, رضا (پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2016-06-21)
    چکیده: در این تحقیق به بررسی پدیده عریان شدگی در مخلوطهای آسفالتی گرم با توجه به شرایط ایران پرداخته شده است. برای اینکار تاثیر آهک و سه نوع مایع ضدعریان شدگی بر دو نوع مصالح سنگی حساس در برابر پدیده عریان شدگی بررسی شده ...