• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مهندسی حمل و نقل
    • دوره 5, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مهندسی حمل و نقل
    • دوره 5, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر پارامترهای پالس بارگذاری بر مدول برجهندگی مخلوط‌های آسفالتی با استفاده از نظریه ویسکوالاستیک

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.904 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی - پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مدول برجهندگی مخلوط‌های آسفالتی از جمله پارامترهای کلیدی در روش‌های مکانیستیک - تجربی طراحی روسازی است. مدول برجهندگی مخلوط‌های آسفالتی معمولاً تحت اثر یک بارگذاری مشخص تعیین می‌شود که این بارگذاری، شرایط واقعی بارگذاری مصالح آسفالتی را در کلیه موارد شبیه‌سازی نمی‌کند. در این مقاله، تأثیر پارامترهای مختلف بارگذاری شامل شکل پالس تنش، مدت زمان اعمال پالس تنش، نسبت دوره استراحت به مدت زمان اعمال پالس تنش و همچنین تعداد سیکل‌های پیش بارگذاری بر روی مدول برجهندگی مخلوط‌های آسفالتی مورد بررسی قرار گرفته است. برای این منظور از اطلاعات مدول مختلط چهار نوع مخلوط آسفالتی استفاده شده و پس از اعتبار سنجی نتایج حاصل از روش عددی بر پایة نظریة ویسکوالاستیک، مدول برجهندگی در شرایط مختلف با بهره‌گیری از نظریة ویسکوالاستیک محاسبه شده است. نتایج نشان می‌دهد که شکل و مدت زمان بارگذاری بر روی مدول برجهندگی مخلوط‌های آسفالتی به طور قابل ملاحظه تأثیر می‌گذارد و باید در طراحی روسازی مد نظر قرار گیرد. به علاوه نسبت دوره استراحت به زمان بارگذاری باید حداقل برابر با 9 انتخاب شود تا خطای پیش‌بینی مدول برجهندگی کمتر از 3 درصد باشد. در این مقاله دو مدل با توانایی تعمیم پذیری بالا به منظور پیش‌بینی مدول برجهندگی با توجه به مدت زمان بارگذاری و دمای مخلوط آسفالتی ارایه شده است. مدل‌های فوق این امکان را فراهم می‌سازند تا با انجام تعداد محدودی آزمایش مدول برجهندگی و کالیبراسیون مدل، امکان تعیین مدول برجهندگی مخلوط آسفالتی در سایر دماها و زمان‌های بارگذاری فراهم شود. همچنین مشخص شد که بین مدول برجهندگی تحت اثر بارگذاری نیم سینوسی و مربعی یک رابطه کلی بسیار دقیق برقرار است و پس از کالیبره کردن این رابطه می‌توان با انجام آزمایش تحت اثر یک شکل بارگذاری، مدول برجهندگی تحت اثر شکل بارگذاری دیگر را پیش بینی کرد.
    کلید واژگان
    مدول برجهندگی
    مخلوط‌های آسفالتی
    زمان بارگذاری
    شکل بارگذاری
    زمان استراحت

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2013-09-23
    1392-07-01
    ناشر
    پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسه
    Parseh Designers Transportation Research Institute

    شاپا
    2008-6598
    URI
    http://jte.sinaweb.net/article_5620.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297625

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب