مرور دوره 7, شماره 2 بر اساس عنوان

در حال نمایش موارد 1 - 12 از 12

  • ارائه مدل هیسترزیس ترکیبی جدید نیرو-تغییر مکان درتخمین تقاضای جابه-جایی پس‌ماند پل‌های بتنی تک ستونه 

    انصاری, مختار؛ دانشجو, فرهاد؛ سلطانی محمدی, مسعود (پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2015-12-22)
    هنگامی که پلها دچار تغییر شکلهای غیر الاستیک در زلزله های نزدیک گسل میشوند عمدتاً به راستای قائم اولیه برنمی گردند و دچار تغییر شکلهای پس ماند قابل توجهی میشوند. این تغییر شکل پس ماند زیاد باعث میشود که پل ها با وجود عدم ...

  • ارزیابی تأثیر خطکشی در آرام سازی ترافیک با استفاده از دستگاه شبیه ساز رانندگی 

    حقیقی, فرشیدرضا؛ اکبری, علی (پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2015-12-22)
    با توجه به اهمیت سرعت بالا در تصادفات جاده ای، این پژوهش به دنبال ارزیابی تاثیر خطکشی سطح راه در آرام سازی ترافیک با استناد به نتایج حاصل از دستگاه شبیه ساز رانندگی است. در این پژوهش از 40 شرکت کننده استفاده ...

  • ارزیابی کارآیی و رتبه بندی نواحی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها 

    احدی, حمیدرضا؛ ساقیان, زهرا (پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2015-12-22)
    ارزیابی کارآیی یکی از مسائل مهم صنعت حمل و نقل ریلی کشور است. از آن جا که اندازه گیری کارآیی هر سیستمی متأثر از ورودیها و خروجی های سیستم است، اظهار نظر در خصوص سطح کارآیی، مستلزم شناسایی دقیق ورودیها و خروجیهای ...

  • آنالیز زمانی و مکانی تصادفات رانندگی با استفاده از تراکم پنجره ای فازی 

    احمدی, مهدی؛ علیمحمدی, عباس (پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2015-12-22)
    در این تحقیق الگوی زمانی و مکانی تصادفات رانندگی بزرگراه کرج - قزوین بر حسب پارامترهای مختلف بررسی شده است. تغییر الگوی زمانی و مکانی تصادفات با توجه به زمان، عامل انسانی، نوع برخورد و نوع تصادف مورد بررسی قرار ...

  • بررسی خصوصیات رفتاری بتن غلتکی حاوی مصالح خرده آسفالتی 

    مدرس, امیر؛ حسینی, سیده زینب (پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2015-12-22)
    با توجه به اینکه در صنعت ساخت بزرگراه ها، هرساله چندین میلیون تن خرده آسفالت تولید میشود و معمولاً میزان بسیار زیادی از این مواد غیرقابل استفاده، حجم زیادی از زمین را اشغال میکند، استفاده مناسب از این مواد ...

  • تحلیل ارتعاشات واگن و بررسی تأثیر ناهمواری های خط بر راحتی سفر 

    عبادی رجلی, جعفر؛ ملاطفی, حبیب الله (پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2015-12-22)
    هدف این مقاله تحلیل راحتی سفر وسیله نقلیه ریلی در مسیر مستقیم بهوسیله روشهای EN و UIC است. برای نیل به این هدف مدل دینامیکی 9درجه آزادی راحتی سفر واگن شرح داده شده است. مدل دینامیکی راحتی ...

  • تحلیل نگرش والدین نسبت به ایمنی در سفرهای دانشآموزان به مدرسه با تاکید بر پیادهروی 

    ممدوحی, امیررضا؛ مهدی زاده, میلاد (پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2015-12-22)
    در بیشتر کشورهای توسعه یافته، کاهش پیاده روی کودکان به مدارس نکتهای منفی تلقی میشود، چرا که این موضوع سبب افزایش تراکم خودروها و آلودگی هوا بویژه در محدوده مدارس، عدم شکل گیری استقلال شخصیتی و بلوغ فکری کودکان ...

  • طراحی برنامه سفرهای برون شهری شخصی در شبکه های حمل ونقل با الگوریتم وراثتی 

    عزیزی, علی؛ کریمی پور, فرید؛ اسماعیلی, علی (پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2015-12-22)
    در این مطالعه، برنامه ریزی سفرهای شخصی فعالیتمبنا در شبکه حمل ونقل عمومی که برای گردشگران از اهمیت خاصی برخوردار است، توسعه داده می شود. شبکه های حمل ونقل عمومی با مدل وابسته به زمان ساخته می شود. در این مدل وزن یال های ...

  • طراحی شبیه‌ساز سیستم اینترلاکینگ راه‌آهن بر اساس دینامیک رویداد محور در نرمافزار MATLAB 

    معاونی, بیژن؛ صندیدزاده, محمد علی؛ کشاورز, حمید رضا (پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2015-12-22)
    سیستم‌های سیگنالینگ و اینترلاکینگ نقشی حیاتی در ایجاد یک حمل و نقل ایمن در سیستم‌های راه‌آهن ایفا می‌کنند. از آنجایی که در این سیستم‌ها رخ دادن هیچ نوع خطایی حتی کوچک جایز نیست، استفاده از روش‌های صوری برای طراحی، شبیه ...

  • مدل قیمت‌گذاری تراکم برای معابر پرتراکم شهری (مطالعه موردی: پل طبقاتی صدر) 

    میربهاء, بابک؛ شراقتی پور, سعید؛ ماهپور, علیرضا (پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2015-12-22)
    در سالهای اخیر قیمت‌گذاری تراکم به عنوان یکی از مهمترین روشهای مدیریت تقاضا در معابر شهری بکار می‌رود. قیمت‏گذاری برای کمانهای متراکم شهری به صورت منفرد از سابقه چندانی برخوردار نیست. پل طبقاتی صدر که اخیراً بهره‌برداری ...

  • مسأله مسیریابی کمان ظرفیتدار با تقاضای فازی به همراه مطالعه موردی 

    علینقیان, مهدی؛ صباغ, محمدسعید؛ بابایی تیرکلایی, عرفان (پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2015-12-22)
    جمع آوری زباله شهری یکی از فعالیت های بزرگ شهری است که شامل هزینه های کلان و مشکلات عملیاتی بسیاری است، انجام عملیات جمع آوری و دفع به دلیل وجود هزینه های سرمایه گذاری (ناوگان وسائط نقلیه) و هزینه های عملیاتی ...

  • مطالعه عددی و میدانی ارتباط میان سختی استاتیکی و دینامیکی خطوط ریلی بالاستی 

    اسماعیلی, مرتضی؛ ذاکری, جبارعلی؛ اسدی جرتوده, حسین؛ خطیبی, فاطمه (پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2015-12-22)
    سختی قائم خط از پارامترهای مهم و کاربردی در تعیین کیفیت خطوط بالاستی است. نیروهای دینامیکی وارد بر سازه خط، تأثیر قابل ملاحظهای بر مقدار سختی خط دارند؛ از این رو شاخص سختی خط در دو حالت استاتیکی و دینامیکی تعریف ...