شناسایی ابعاد محتوایی برند مقصد گردشگری و اثر گذاری آن در توانمندسازی گردشگران؛ یک پژوهش ترکیبی
(ندگان)پدیدآور
شعبانی نشتایی, میترااسماعیل پور, فریبانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
محتوای انتشاریافته در رسانههای مختلف میتواند به گردشگران در اتخاذ تصمیمات بهتر کمک کند. هرچقدر که استفاده از محتواهای مختلف برای برنامهریزی سفر آسانتر و بدون زحمت باشد، احساس فرد از کنترل روی برنامهریزی فرایند سفر بهتر خواهد بود و احساس توانمندی بیشتری خواهد کرد. بر همین اساس، هدف این پژوهش بررسی تأثیر بازاریابی محتوا در توانمندسازی گردشگران برای انتخاب شهر رشت بهعنوان مقصد سفر میباشد. با توجه به موقعیت شهر رشت بهعنوان شهر خلاق گسترونومی، ابتدا با استفاده از روش تحلیل مضمون فانتزی، ابعاد غذایی نمادین انتشاریافته از شهر رشت در رسانههای شخصی، اکتسابی و اشتراکگذاری استخراج شد. در این مرحله، چهار مضمون فانتزی بهعنوان واقعیتهای نمادین شهر رشت درنتیجه بررسی همگرایی محتوای متنهای منتشرشده در رسانهها شناسایی شدند. سپس در یک مطالعه تجربی تأثیر این ابعاد در توانمندسازی گردشگران بالقوه جهت انتخاب رشت بهعنوان مقصد سفر موردبررسی قرار گرفت. نتایج این مطالعه نشان داد مشارکتکنندگانی که با تمها مواجه شدند، احساس توانمندی بیشتری در تصمیمگیری و برنامهریزی سفر میکردند. بهطوریکه نسبت به گروه دیگر، احساس هدفمندی، کفایت، استقلال و اثرگذاری بیشتری در برنامهریزی سفرشان داشتند.
کلید واژگان
بازاریابی محتواتوانمندسازی گردشگر
رشت
شهر خلاق گسترنومی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2020-08-221399-06-01
ناشر
انجمن علمی گردشگری ایرانسازمان پدید آورنده
گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رودبار، رودبار، ایرانگروه مدیریت ، مؤسسه آموزش عالی رحمان، رامسر، ایران.




