• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • گردشگری و توسعه
    • دوره 6, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • گردشگری و توسعه
    • دوره 6, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحلیل تأثیر ابعاد فناوری اطلاعات بر رضایت گردشگران و عملکرد مالی بازیگران در صنعت گردشگری

    (ندگان)پدیدآور
    فلاح تفتی, حامدقره خانی, ازاده
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    2.100 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه اهمیت فناوری‌ اطلاعات در صنعت گردشگری به دلایل متعدد قابل‌چشم‌پوشی نیست، ازاین‌رو در این پژوهش سعی شده ‌است تأثیر این عامل بر رضایت گردشگران و عملکرد مالی شرکت‌های فعال درزمینه گردشگری مطالعه شود، به‌نحوی‌که افزایش درآمد و رضایت بالاتر گردشگران را در پی داشته باشد. به این منظور شرکت‌های خدماتی فعال در صنعت گردشگری استان یزد موردمطالعه قرارگرفته‌اند که شامل آژانس‌های گردشگری، هتل‌ها و مراکز اقامتی و تفریحی می‌باشند. جهت گردآوری اطلاعات، ابتدا عوامل کلیدی فناوری اطلاعات و مزیت‌ رقابتی بامطالعه ادبیات پژوهش و مصاحبه با خبرگان استخراج گردید و جهت اجرای پیمایش، پرسشنامه‌ی متناسب طراحی گردید. با اخذ نظرات نمونه‌ی 73 نفری از مدیران و کارشناسان شرکت‌های منتخب، به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌ها ابتدا پایایی و روایی هر یک از سازه‌های مدل موردبررسی قرار گرفت، سپس با استفاده از روش تحلیل مسیر، مدل مفهومی تحقیق برازش گردید. نتایج حاصل از معنی‌داری ضرایب مسیر در مدل اصلاحی تحقیق حاکی از این است که کلیه ضرایب مسیر برآورد شده معنی‌دار می‌باشند. پس از پاسخ به فرضیات پژوهش مشخص گردید کارکرد فناوری اطلاعات در شرکت‌های صنعت گردشگری بیش از اینکه بر عملکرد مالی شرکت اثرگذار باشد، می‌تواند سطح رضایت گردشگران را تغییر دهد که در این میان مؤلفه‌های کنترل فرآیند مدیریت گردشگران و سازوکارهای مدیریت فناوری اطلاعات در شرکت‌ها بیشترین تأثیر را دارد
    کلید واژگان
    فناوری اطلاعات
    رضایت گردشگر
    عملکرد مالی بازیگران
    مدل مسیری

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2018-02-20
    1396-12-01
    ناشر
    انجمن علمی گردشگری ایران
    سازمان پدید آورنده
    استادیار مدیریت دانشگاه علم و هنر
    مدیریت فناوری اطلاعات/دانشگاه علم و هنر یزد

    URI
    http://www.itsairanj.ir/article_60784.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297417

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب