• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • گردشگری و توسعه
    • دوره 8, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • گردشگری و توسعه
    • دوره 8, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    معماری اکوسیستم گردشگری شهر خلاق گسترونومی با تحلیل شبکه اجتماعی

    (ندگان)پدیدآور
    بسته نگار, مهرنوشحسنی, علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    585.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پارادایم گردشگری خلاق در نظام معرفت‏افزای گردشگری، امروزه مورد اقبال قرار گرفته و بسیاری را عقیده بر این است که پایداری صنعت گردشگری، در گرو گردشگری خلّاق است. این پژوهش، که از نظر نوع تحقیق، کیفی، از منظر هدف، کاربردی و به لحاظ رویکرد گردآوری داده‌ها، توصیفی- تحلیلی است، به معماری اکوسیستم گردشگری شهر خلّاق گسترونومی رشت پرداخته است تا پیش‏ زمینه‏ای برای توسعه ظرفیت مدیریت در این زیست‏بوم شبکه‏ای باشد. این معماری بر پایه نقش‏ها و بازیگران کلیدی اکوسیستم صورت پذیرفته است. بدین منظور از روش تحلیل مضمون، برای یافتن نقش‏های مؤثر و از روش تحلیل شبکه‏های اجتماعی، برای تحلیل و تفسیر نقش‏‏ها و بازیگران کلیدی آن، بهره گرفته شده است. یافته‏های این مطالعه را می‏توان در دو سطح خرد و کلان عنوان نمود. در سطح خرد، نقش‏ها و بازیگران کلیدی در سه طبقه «نقش‏هایی که در اکوسیستم اجرا می‏گردند»، «نقش‏هایی که هنوز اجرایی نشده‏اند» و «نقش‏هایی که در میانه راه مسیر اجرا هستند» تعیین و تحلیل‏شده‏اند و تبیین شده است که کنشگران کلیدی برای بهبود و توسعه اکوسیستم، باید چه رفتاری در پیش‏بگیرند. در سطح کلان اما نشان داده شده است که شرط لازم و کافی برای توسعه اکوسیستم گردشگری شهر خلّاق گسترونومی رشت، توسعه و بسط سرمایه ‏اجتماعی در این شهر است. سرمایه‏ و گنجی که بستر زایش و رویش آن رواداری، تساهل و تسامح می‌باشد. پر واضح است که با جذب گردشگران بین‏المللی، رفاه و زیست‏پذیری جامعه محلی این مقصد خلّاق افزایش خواهد یافت.
    کلید واژگان
    گردشگری خلّاق
    شهر خلّاق
    گسترونومی
    تحلیل شبکه‏ های اجتماعی
    معماری اکوسیستم کسب‏و‏کار

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2019-08-23
    1398-06-01
    ناشر
    انجمن علمی گردشگری ایران
    سازمان پدید آورنده
    استادیارپژوهشکده توسعه تکنولوژی جهاد دانشگاهی صنعتی شریف
    دانشیار دانشگاه علم و فرهنگ

    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/jtd.2019.160455.1584
    http://www.itsairanj.ir/article_95311.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297340

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب