نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمهبودی, مریمfa_IR
dc.contributor.authorامیری, شعلهfa_IR
dc.contributor.authorمولوی, حسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T06:08:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:08:55Z
dc.date.available1399-07-09T06:08:55Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:08:55Z
dc.date.issued2020-05-21en_US
dc.date.issued1399-03-01fa_IR
dc.date.submitted2019-11-11en_US
dc.date.submitted1398-08-20fa_IR
dc.identifier.citationمهبودی, مریم, امیری, شعله, مولوی, حسین. (1399). بررسی اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر تاب‌آوری و حلّ مسأله در نوجوانان تحت دیالیز. مشاوره کاربردی, 10(1), 1-25. doi: 10.22055/jac.2020.31618.1710fa_IR
dc.identifier.issn2251-7243
dc.identifier.issn2588-6606
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22055/jac.2020.31618.1710
dc.identifier.urihttp://jac.scu.ac.ir/article_15590.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/296449
dc.description.abstractنوجوانان با نارسایی مزمن کلیوی با آسیب‌های متعدّد روانی و هیجانی مواجهه هستند و تقویت تنظیم هیجان می‌تواند در کاهش فشار روانی در آن‌ها مؤثر باشد. پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر بهبود تاب‌آوری و سبک‌های حلّ مسأله در نوجوانان تحت دیالیز در یک طرح نیمه آزمایشی انجام شد. 30 نوجوان تحت درمان دیالیز انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش (15 n =) و کنترل (15n = ) واگذار شدند. شرکت‌کننده‌های گروه آزمایش تحت آموزش تنظیم هیجان قرار گرفتند. شرکت‌کننده‌ها پرسش‌نامه‌های تاب‌آوری و حلّ مسأله در مراحل قبل، بعد و دو ماه پس از جلسات مداخله تکمیل نمودند. داده‌ها با استفاده از روش آماری تحلیل واریانس تکراری و با استفاده از نرم‌افزار آماری SPSS انجام گرفت. برنامه‌ی آموزشی در بهبود تاب‌آوری و حل مسأله‌ی سازنده و کاهش حل مسأله‌ی غیرسازنده گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل مؤثر است؛ یعنی گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل نمرات تاب‌آوری و سبک حلّ مسأله‌ی سازنده افزایش و حلّ مسأله‌ی غیرسازنده کاهش یافته است. بنابراین، آموزش تنظیم هیجان می‌تواند در ارتقای تاب‌آوری و سبک حلّ مسأله‌ی سازنده در نوجوانان با بیماری مزمن کلیوی و تحت دیالیز مؤثر باشدfa_IR
dc.format.extent267
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.publisherShahid Chamran Univercity of Ahvazen_US
dc.relation.ispartofمشاوره کاربردیfa_IR
dc.relation.ispartofBiannual Journal of Applied Counselingen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22055/jac.2020.31618.1710
dc.subjectدیالیزfa_IR
dc.subjectهیجانfa_IR
dc.subjectتاب‌آوریfa_IR
dc.subjectحلّ مسألهfa_IR
dc.titleبررسی اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر تاب‌آوری و حلّ مسأله در نوجوانان تحت دیالیزfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشی اصیلfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روان شناسی،دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روان شناسی،دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روان شناسی،دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue1
dc.citation.spage1
dc.citation.epage25


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد