| dc.contributor.author | مهبودی, مریم | fa_IR | 
| dc.contributor.author | امیری, شعله | fa_IR | 
| dc.contributor.author | مولوی, حسین | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T06:08:55Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T06:08:55Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T06:08:55Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T06:08:55Z |  | 
| dc.date.issued | 2020-05-21 | en_US | 
| dc.date.issued | 1399-03-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2019-11-11 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1398-08-20 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | مهبودی, مریم, امیری, شعله, مولوی, حسین. (1399). بررسی اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر تابآوری و حلّ مسأله در نوجوانان تحت دیالیز. مشاوره کاربردی, 10(1), 1-25. doi: 10.22055/jac.2020.31618.1710 | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2251-7243 |  | 
| dc.identifier.issn | 2588-6606 |  | 
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22055/jac.2020.31618.1710 |  | 
| dc.identifier.uri | http://jac.scu.ac.ir/article_15590.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/296449 |  | 
| dc.description.abstract | نوجوانان با نارسایی مزمن کلیوی با آسیبهای متعدّد روانی و هیجانی مواجهه هستند و تقویت تنظیم هیجان میتواند در کاهش فشار روانی در آنها مؤثر باشد. پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر بهبود تابآوری و سبکهای حلّ مسأله در نوجوانان تحت دیالیز در یک طرح نیمه آزمایشی انجام شد. 30 نوجوان تحت درمان دیالیز انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش (15 n =) و کنترل (15n = ) واگذار شدند. شرکتکنندههای گروه آزمایش تحت آموزش تنظیم هیجان قرار گرفتند. شرکتکنندهها پرسشنامههای تابآوری و حلّ مسأله در مراحل قبل، بعد و دو ماه پس از جلسات مداخله تکمیل نمودند. دادهها با استفاده از روش آماری تحلیل واریانس تکراری و با استفاده از نرمافزار آماری SPSS انجام گرفت. برنامهی آموزشی در بهبود تابآوری و حل مسألهی سازنده و کاهش حل مسألهی غیرسازنده گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل مؤثر است؛ یعنی گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل نمرات تابآوری و سبک حلّ مسألهی سازنده افزایش و حلّ مسألهی غیرسازنده کاهش یافته است. بنابراین، آموزش تنظیم هیجان میتواند در ارتقای تابآوری و سبک حلّ مسألهی سازنده در نوجوانان با بیماری مزمن کلیوی و تحت دیالیز مؤثر باشد | fa_IR | 
| dc.format.extent | 267 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه شهید چمران اهواز | fa_IR | 
| dc.publisher | Shahid Chamran Univercity of Ahvaz | en_US | 
| dc.relation.ispartof | مشاوره کاربردی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Biannual Journal of Applied Counseling | en_US | 
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22055/jac.2020.31618.1710 |  | 
| dc.subject | دیالیز | fa_IR | 
| dc.subject | هیجان | fa_IR | 
| dc.subject | تابآوری | fa_IR | 
| dc.subject | حلّ مسأله | fa_IR | 
| dc.title | بررسی اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر تابآوری و حلّ مسأله در نوجوانان تحت دیالیز | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | پژوهشی اصیل | fa_IR | 
| dc.contributor.department | گروه روان شناسی،دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | گروه روان شناسی،دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | گروه روان شناسی،دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 10 |  | 
| dc.citation.issue | 1 |  | 
| dc.citation.spage | 1 |  | 
| dc.citation.epage | 25 |  |