ویژگی های شخصیتی، باورهای غیر منطقی و مهارتهای ارتباطی به عنوان پیش بین های عملکرد شغلی مشاوران مدرسه
(ندگان)پدیدآور
نصری, صادقحیدری بافقی, راضیهجراره, جمشیدنوع مدرک
Textپژوهشی اصیل
زبان مدرک
فارسیچکیده
با توجه به اینکه منابع انسانی از مهم ترین سرمایه های هر سازمان به شمار می روند، بررسی و شناسایی عوامل مرتبط با این منابع که می تواند بر عملکرد شغلی آنها مؤثر باشد از اهمیت روز افزونی برخوردار شده است. هدف از پژوهش حاضر پیش بینی عملکرد شغلی مشاوران، براساس ویژگی های شخصیتی، باورهای غیرمنطقی و مهارتهای ارتباطی بود. این پژوهش توصیفی-همبستگی بود. جامعه ی پژوهش، تمام مشاوران مشغول به خدمت مدارس شهر تهران، در سال تحصیلی 95-94 بودند، که از این میان 283 نفر، به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب و به پرسشنامه های عملکرد شغلی پاترسون، شخصیتی نئو، پرسشنامه باورهای غیرمنطقی اهواز و مهارتهای ارتباطی بارتون جی، پاسخ دادند. تحلیل داده ها به روش های ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندمتغیری همزمان و با استفاده از 22-SPSS انجام شد. نتایج نشان داد که ویژگی های شخصیتی وجدانی بودن ، برون گرایی و متغیر مهارتهای کلامی به طور مثبت و متغیر باورهای غیر منطقی به طور منفی عملکرد شغلی مشاوران را پیش بینی می کنند. نتایج می تواند در انتخاب ، برنامه های آموزش و توانمندسازی مشاوران مدارس مورد استفاده قرار گیرد. کلید واژه ها: عملکرد شغلی، ویژگی های شخصیتی، باورهای غیر منطقی، مهارتهای ارتباطی، مشاوران مدارس
کلید واژگان
عملکرد شغلیویژگی های شخصیتی
باورهای غیر منطقی
مهارتهای ارتباطی
مشاوران مدارس
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2017-08-231396-06-01
ناشر
دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran Univercity of Ahvaz
سازمان پدید آورنده
دانشیار گروه روانشناسی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (نویسنده مسئول) s.nasri@srttu.eduکارشناسی ارشد مشاوره مدرسه، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
استادیار گروه مشاوره، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
شاپا
2251-72432588-6606




