| dc.contributor.author | نصری, صادق | fa_IR |
| dc.contributor.author | حیدری بافقی, راضیه | fa_IR |
| dc.contributor.author | جراره, جمشید | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T06:08:46Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T06:08:46Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T06:08:46Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T06:08:46Z | |
| dc.date.issued | 2017-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-12-09 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-09-19 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | نصری, صادق, حیدری بافقی, راضیه, جراره, جمشید. (1396). ویژگی های شخصیتی، باورهای غیر منطقی و مهارتهای ارتباطی به عنوان پیش بین های عملکرد شغلی مشاوران مدرسه. مشاوره کاربردی, 7(1), 27-46. doi: 10.22055/jac.2017.20090.1371 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2251-7243 | |
| dc.identifier.issn | 2588-6606 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22055/jac.2017.20090.1371 | |
| dc.identifier.uri | http://jac.scu.ac.ir/article_13037.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/296403 | |
| dc.description.abstract | با توجه به اینکه منابع انسانی از مهم ترین سرمایه های هر سازمان به شمار می روند، بررسی و شناسایی عوامل مرتبط با این منابع که می تواند بر عملکرد شغلی آنها مؤثر باشد از اهمیت روز افزونی برخوردار شده است. هدف از پژوهش حاضر پیش بینی عملکرد شغلی مشاوران، براساس ویژگی های شخصیتی، باورهای غیرمنطقی و مهارتهای ارتباطی بود. این پژوهش توصیفی-همبستگی بود. جامعه ی پژوهش، تمام مشاوران مشغول به خدمت مدارس شهر تهران، در سال تحصیلی 95-94 بودند، که از این میان 283 نفر، به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب و به پرسشنامه های عملکرد شغلی پاترسون، شخصیتی نئو، پرسشنامه باورهای غیرمنطقی اهواز و مهارتهای ارتباطی بارتون جی، پاسخ دادند. تحلیل داده ها به روش های ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندمتغیری همزمان و با استفاده از 22-SPSS انجام شد. نتایج نشان داد که ویژگی های شخصیتی وجدانی بودن ، برون گرایی و متغیر مهارتهای کلامی به طور مثبت و متغیر باورهای غیر منطقی به طور منفی عملکرد شغلی مشاوران را پیش بینی می کنند. نتایج می تواند در انتخاب ، برنامه های آموزش و توانمندسازی مشاوران مدارس مورد استفاده قرار گیرد. کلید واژه ها: عملکرد شغلی، ویژگی های شخصیتی، باورهای غیر منطقی، مهارتهای ارتباطی، مشاوران مدارس | fa_IR |
| dc.format.extent | 283 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه شهید چمران اهواز | fa_IR |
| dc.publisher | Shahid Chamran Univercity of Ahvaz | en_US |
| dc.relation.ispartof | مشاوره کاربردی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Biannual Journal of Applied Counseling | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22055/jac.2017.20090.1371 | |
| dc.subject | عملکرد شغلی | fa_IR |
| dc.subject | ویژگی های شخصیتی | fa_IR |
| dc.subject | باورهای غیر منطقی | fa_IR |
| dc.subject | مهارتهای ارتباطی | fa_IR |
| dc.subject | مشاوران مدارس | fa_IR |
| dc.title | ویژگی های شخصیتی، باورهای غیر منطقی و مهارتهای ارتباطی به عنوان پیش بین های عملکرد شغلی مشاوران مدرسه | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشی اصیل | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار گروه روانشناسی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (نویسنده مسئول) s.nasri@srttu.edu | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد مشاوره مدرسه، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه مشاوره، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 7 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 27 | |
| dc.citation.epage | 46 | |