نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنصری, صادقfa_IR
dc.contributor.authorحیدری بافقی, راضیهfa_IR
dc.contributor.authorجراره, جمشیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T06:08:46Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:08:46Z
dc.date.available1399-07-09T06:08:46Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:08:46Z
dc.date.issued2017-08-23en_US
dc.date.issued1396-06-01fa_IR
dc.date.submitted2016-12-09en_US
dc.date.submitted1395-09-19fa_IR
dc.identifier.citationنصری, صادق, حیدری بافقی, راضیه, جراره, جمشید. (1396). ویژگی های شخصیتی، باورهای غیر منطقی و مهارتهای ارتباطی به عنوان پیش بین های عملکرد شغلی مشاوران مدرسه. مشاوره کاربردی, 7(1), 27-46. doi: 10.22055/jac.2017.20090.1371fa_IR
dc.identifier.issn2251-7243
dc.identifier.issn2588-6606
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22055/jac.2017.20090.1371
dc.identifier.urihttp://jac.scu.ac.ir/article_13037.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/296403
dc.description.abstractبا توجه به اینکه منابع انسانی از مهم ترین سرمایه های هر سازمان به شمار می روند، بررسی و شناسایی عوامل مرتبط با این منابع که می تواند بر عملکرد شغلی آنها مؤثر باشد از اهمیت روز افزونی برخوردار شده است. هدف از پژوهش حاضر پیش بینی عملکرد شغلی مشاوران، براساس ویژگی های شخصیتی، باورهای غیرمنطقی و مهارتهای ارتباطی بود. این پژوهش توصیفی-همبستگی بود. جامعه ی پژوهش، تمام مشاوران مشغول به خدمت مدارس شهر تهران، در سال تحصیلی 95-94 بودند، که از این میان 283 نفر، به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب و به پرسشنامه های عملکرد شغلی پاترسون، شخصیتی نئو، پرسشنامه باورهای غیرمنطقی اهواز و مهارتهای ارتباطی بارتون جی، پاسخ دادند. تحلیل داده ها به روش های ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندمتغیری همزمان و با استفاده از 22-SPSS انجام شد. نتایج نشان داد که ویژگی های شخصیتی وجدانی بودن ، برون گرایی و متغیر مهارتهای کلامی به طور مثبت و متغیر باورهای غیر منطقی به طور منفی عملکرد شغلی مشاوران را پیش بینی می کنند. نتایج می تواند در انتخاب ، برنامه های آموزش و توانمندسازی مشاوران مدارس مورد استفاده قرار گیرد. کلید واژه ها: عملکرد شغلی، ویژگی های شخصیتی، باورهای غیر منطقی، مهارتهای ارتباطی، مشاوران مدارسfa_IR
dc.format.extent283
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.publisherShahid Chamran Univercity of Ahvazen_US
dc.relation.ispartofمشاوره کاربردیfa_IR
dc.relation.ispartofBiannual Journal of Applied Counselingen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22055/jac.2017.20090.1371
dc.subjectعملکرد شغلیfa_IR
dc.subjectویژگی های شخصیتیfa_IR
dc.subjectباورهای غیر منطقیfa_IR
dc.subjectمهارتهای ارتباطیfa_IR
dc.subjectمشاوران مدارسfa_IR
dc.titleویژگی های شخصیتی، باورهای غیر منطقی و مهارتهای ارتباطی به عنوان پیش بین های عملکرد شغلی مشاوران مدرسهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشی اصیلfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه روانشناسی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (نویسنده مسئول) s.nasri@srttu.edufa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد مشاوره مدرسه، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مشاوره، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue1
dc.citation.spage27
dc.citation.epage46


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد