اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر افسردگی و سازگاری دختران نابینا
(ندگان)پدیدآور
تاجور رستمی, سجادرحیمی خوراسگانی, فاطمهکاظمی, ملیحه الساداتنوع مدرک
Textتخصصی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از اجرای این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر افسردگی و سازگاری دختران نابینای شهر شهرکرد بود. روش تحقیق از نوع نیمه آزمایشی (پیشآزمون-پسآزمون با گروه کنترل) بود. جامعهی آماری، کلیهی دختران نابینای شهرکرد که با استفاده از روش نمونهگیری در دسترس 30 نفر از آنها بهطور تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایش گمارده شدند. پیشآزمون بر روی آزمودنیها اجرا گردید و بعد از اتمام جلسات آموزشی، پسآزمون مجدد از دو گروه گرفته شد. ابزار پژوهش پرسشنامهی سازگاری بل و مقیاس افسردگی بک میباشد. دادهها با استفاده نرمافزار SPSS-20 و با تحلیل کوواریانس در سطح معنیداری 05/0 P 
کلید واژگان
آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهدافسردگی
سازگاری
دختران نابینا
روانشناسی بالینی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2016-08-221395-06-01
ناشر
دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz
سازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناس ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجفآباد، اصفهان، ایرانکارشناس ارشد روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجفآباد، اصفهان، ایران
استادیار گروه روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجفآباد، اصفهان، ایران
شاپا
2538-57552588-6126




