• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دستاوردهای روانشناسی بالینی
    • دوره 2, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دستاوردهای روانشناسی بالینی
    • دوره 2, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر افسردگی و سازگاری دختران نابینا

    (ندگان)پدیدآور
    تاجور رستمی, سجادرحیمی خوراسگانی, فاطمهکاظمی, ملیحه السادات
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    499.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    تخصصی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از اجرای این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر افسردگی و سازگاری دختران نابینای شهر شهرکرد بود. روش تحقیق از نوع نیمه آزمایشی (پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه کنترل) بود. جامعه‌ی آماری، کلیه‌ی دختران نابینای شهرکرد که با استفاده از روش نمونه‌گیری در دسترس 30 نفر از آن‌ها به‌طور تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایش گمارده شدند. پیش‌آزمون بر روی آزمودنی‌ها اجرا گردید و بعد از اتمام جلسات آموزشی، پس‌آزمون مجدد از دو گروه گرفته شد. ابزار پژوهش پرسشنامه‌ی سازگاری بل و مقیاس افسردگی بک می‌باشد. داده‌ها با استفاده نرم‌افزار SPSS-20 و با تحلیل کوواریانس در سطح معنی‌داری 05/0 P
    کلید واژگان
    آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد
    افسردگی
    سازگاری
    دختران نابینا
    روانشناسی بالینی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2016-08-22
    1395-06-01
    ناشر
    دانشگاه شهید چمران اهواز
    Shahid Chamran University of Ahvaz
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی کارشناس ارشد روان‌شناسی بالینی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد، اصفهان، ایران
    کارشناس ارشد روان‌شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد، اصفهان، ایران
    استادیار گروه روان‌شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد، اصفهان، ایران

    شاپا
    2538-5755
    2588-6126
    URI
    https://dx.doi.org/10.22055/jacp.2017.17310.1008
    http://jacp.scu.ac.ir/article_13368.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/295458

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب