نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorتاجور رستمی, سجادfa_IR
dc.contributor.authorرحیمی خوراسگانی, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorکاظمی, ملیحه الساداتfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T06:05:58Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:05:58Z
dc.date.available1399-07-09T06:05:58Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:05:58Z
dc.date.issued2016-08-22en_US
dc.date.issued1395-06-01fa_IR
dc.date.submitted2016-02-19en_US
dc.date.submitted1394-11-30fa_IR
dc.identifier.citationتاجور رستمی, سجاد, رحیمی خوراسگانی, فاطمه, کاظمی, ملیحه السادات. (1395). اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر افسردگی و سازگاری دختران نابینا. دستاوردهای روانشناسی بالینی, 2(2), 49-66. doi: 10.22055/jacp.2017.17310.1008fa_IR
dc.identifier.issn2538-5755
dc.identifier.issn2588-6126
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22055/jacp.2017.17310.1008
dc.identifier.urihttp://jacp.scu.ac.ir/article_13368.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/295458
dc.description.abstractهدف از اجرای این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر افسردگی و سازگاری دختران نابینای شهر شهرکرد بود. روش تحقیق از نوع نیمه آزمایشی (پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه کنترل) بود. جامعه‌ی آماری، کلیه‌ی دختران نابینای شهرکرد که با استفاده از روش نمونه‌گیری در دسترس 30 نفر از آن‌ها به‌طور تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایش گمارده شدند. پیش‌آزمون بر روی آزمودنی‌ها اجرا گردید و بعد از اتمام جلسات آموزشی، پس‌آزمون مجدد از دو گروه گرفته شد. ابزار پژوهش پرسشنامه‌ی سازگاری بل و مقیاس افسردگی بک می‌باشد. داده‌ها با استفاده نرم‌افزار SPSS-20 و با تحلیل کوواریانس در سطح معنی‌داری 05/0 P < تحلیل شد. نتایج نشان داد که آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد منجر به کاهش افسردگی و افزایش سازگاری دختران نابینا می‌گردد. این روش می‌تواند روشی مناسب برای کاهش افسردگی و افزایش سازگاری در دختران نابینا باشد.fa_IR
dc.format.extent498
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.publisherShahid Chamran University of Ahvazen_US
dc.relation.ispartofدستاوردهای روانشناسی بالینیfa_IR
dc.relation.ispartofAchievements of Clinical Psychologyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22055/jacp.2017.17310.1008
dc.subjectآموزش مبتنی بر پذیرش و تعهدfa_IR
dc.subjectافسردگیfa_IR
dc.subjectسازگاریfa_IR
dc.subjectدختران نابیناfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleاثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر افسردگی و سازگاری دختران نابیناfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeتخصصیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناس ارشد روان‌شناسی بالینی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد روان‌شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روان‌شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue2
dc.citation.spage49
dc.citation.epage66


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد