| dc.contributor.author | تاجور رستمی, سجاد | fa_IR |
| dc.contributor.author | رحیمی خوراسگانی, فاطمه | fa_IR |
| dc.contributor.author | کاظمی, ملیحه السادات | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T06:05:58Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T06:05:58Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T06:05:58Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T06:05:58Z | |
| dc.date.issued | 2016-08-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-02-19 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-11-30 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | تاجور رستمی, سجاد, رحیمی خوراسگانی, فاطمه, کاظمی, ملیحه السادات. (1395). اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر افسردگی و سازگاری دختران نابینا. دستاوردهای روانشناسی بالینی, 2(2), 49-66. doi: 10.22055/jacp.2017.17310.1008 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2538-5755 | |
| dc.identifier.issn | 2588-6126 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22055/jacp.2017.17310.1008 | |
| dc.identifier.uri | http://jacp.scu.ac.ir/article_13368.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/295458 | |
| dc.description.abstract | هدف از اجرای این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر افسردگی و سازگاری دختران نابینای شهر شهرکرد بود. روش تحقیق از نوع نیمه آزمایشی (پیشآزمون-پسآزمون با گروه کنترل) بود. جامعهی آماری، کلیهی دختران نابینای شهرکرد که با استفاده از روش نمونهگیری در دسترس 30 نفر از آنها بهطور تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایش گمارده شدند. پیشآزمون بر روی آزمودنیها اجرا گردید و بعد از اتمام جلسات آموزشی، پسآزمون مجدد از دو گروه گرفته شد. ابزار پژوهش پرسشنامهی سازگاری بل و مقیاس افسردگی بک میباشد. دادهها با استفاده نرمافزار SPSS-20 و با تحلیل کوواریانس در سطح معنیداری 05/0 P < تحلیل شد. نتایج نشان داد که آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد منجر به کاهش افسردگی و افزایش سازگاری دختران نابینا میگردد. این روش میتواند روشی مناسب برای کاهش افسردگی و افزایش سازگاری در دختران نابینا باشد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 498 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه شهید چمران اهواز | fa_IR |
| dc.publisher | Shahid Chamran University of Ahvaz | en_US |
| dc.relation.ispartof | دستاوردهای روانشناسی بالینی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Achievements of Clinical Psychology | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22055/jacp.2017.17310.1008 | |
| dc.subject | آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد | fa_IR |
| dc.subject | افسردگی | fa_IR |
| dc.subject | سازگاری | fa_IR |
| dc.subject | دختران نابینا | fa_IR |
| dc.subject | روانشناسی بالینی | fa_IR |
| dc.title | اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر افسردگی و سازگاری دختران نابینا | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | تخصصی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی کارشناس ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجفآباد، اصفهان، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجفآباد، اصفهان، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجفآباد، اصفهان، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 2 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 49 | |
| dc.citation.epage | 66 | |