• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of English Language Pedagogy and Practice
    • Volume 9, Issue 19
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of English Language Pedagogy and Practice
    • Volume 9, Issue 19
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Effect of Self-regulated Strategy Instruction on Iranian EFL Learners' Writing Ability

    (ندگان)پدیدآور
    Eivazi, TayyebehKhoshnevis, Iraj
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    171.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Paper
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This study explored the effect of teaching Self-Regulated Strategy on the writing accuracy and cohesion of Iranian EFL learners. In so doing, this study followed the SRS instruction model, using a transition word chart, examples, and a graphic organizer. To achieve the objectives, 50 intermediate Iranian EFL learners participated in this study. The design was experimental which used a proficiency, pretest-posttest and random sampling. The analyses of writing tests in the control and experimental groups revealed that SRS instruction had a positive impact on the participants' writing ability. The effect of SRS instruction was significant on the participants' writing accuracy and cohesion. The findings draw language instructors' attention to the meta-cognitive dimension of writing and importance of teaching self-regulatory strategies as a way for achieving autonomy in writing.
    کلید واژگان
    Accuracy
    Cohesion
    strategy instruction
    self-regulated strategy
    Writing

    شماره نشریه
    19
    تاریخ نشر
    2016-11-01
    1395-08-11
    ناشر
    Islamic Azad University, Tabriz Branch
    سازمان پدید آورنده
    Department of English Language, Ardabil Branch, Islamic Azad University, Ardabil, Iran
    Department of English Language, Ardabil Branch, Islamic Azad University, Ardabil, Iran

    شاپا
    2645-3576
    2645-3584
    URI
    http://jal.iaut.ac.ir/article_528766.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/293829

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب