نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorامینی فر, الههfa_IR
dc.contributor.authorصالح صدق پور, بهرامfa_IR
dc.contributor.authorصباغ زاده فیروز آبادی, زهراfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:58:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:58:56Z
dc.date.available1399-07-09T05:58:55Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:58:56Z
dc.date.issued2011-05-22en_US
dc.date.issued1390-03-01fa_IR
dc.date.submitted2013-06-10en_US
dc.date.submitted1392-03-20fa_IR
dc.identifier.citationامینی فر, الهه, صالح صدق پور, بهرام, صباغ زاده فیروز آبادی, زهرا. (1390). مدل ساختاری دانش یادگیرنده بر اساس طراحی اهداف آموزشی. مجله مدل‌سازی پیشرفته ریاضی, 1(1), 79-97.fa_IR
dc.identifier.issn2251-8088
dc.identifier.issn2645-6141
dc.identifier.urihttp://jamm.scu.ac.ir/article_10016.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/293086
dc.description.abstractهدف تحقیق حاضر تعیین مدل ساختاری دانش یادگیرنده بر اساس طراحی اهداف آموزشی معادلات دیفرانسیل خطی غیرهمگن مرتبه دوم است. ابتدا اهداف آموزشی مبحث مذکور طراحی و صحت آن‌ها توسط سه نفر از اعضای هیأت علمی که تجربه تدریس در این درس را بیش از ده سال داشتند، مورد تأیید قرار گرفت. طی مطالعه مقدماتی آزمونی شامل 25 سؤال تهیه و بر روی 31 نفر از دانشجویان علوم پایه و مهندسی که به طور تصادفی انتخاب شدند، اجرا شد. پس از تجزیه و تحلیل داده‌های حاصل با توجه به مقدار آلفای کرونباخ (834/0) مشخص شد که سؤالات طرح شده با اهداف آموزشی بیان شده در جدول مشخصات انطباق دارند. سؤالات نامناسب با استفاده از ضرایب دشواری، تمیز و عدم هماهنگی درونی بین آنان حذف و آزمونی 15 سؤالی بر روی 122 نفر از دانشجویان علوم‌پایه و مهندسی که به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای انتخاب شدند، اجرا شد. با استفاده از نتایج به‌دست آمده، مدل تجربی دانش یادگیرنده تدوین، و مشخص شد که رابطه معناداری بین مؤلفه‌های ‘دانش تعاریف' و ‘دانش روش ضرایب نامعین' ؛ ‘دانش روش تغییر پارامتر' و ‘دانش روش‌های خاص' ؛ و ‘دانش روش‌های خاص' و ‘دانش تعاریف' وجود دارد.fa_IR
dc.format.extent440
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.publisherShahid Chamran University of Ahvazen_US
dc.relation.ispartofمجله مدل‌سازی پیشرفته ریاضیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Advanced Mathematical Modelingen_US
dc.subjectمدل دانش یادگیرندهfa_IR
dc.subjectاهداف آموزشیfa_IR
dc.titleمدل ساختاری دانش یادگیرنده بر اساس طراحی اهداف آموزشیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeاصیلfa_IR
dc.contributor.departmentگروه ریاضی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم تربیتی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.contributor.departmentگروه ریاضی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue1
dc.citation.spage79
dc.citation.epage97


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد