| dc.contributor.author | امینی فر, الهه | fa_IR |
| dc.contributor.author | صالح صدق پور, بهرام | fa_IR |
| dc.contributor.author | صباغ زاده فیروز آبادی, زهرا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T05:58:55Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T05:58:56Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T05:58:55Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T05:58:56Z | |
| dc.date.issued | 2011-05-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1390-03-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2013-06-10 | en_US |
| dc.date.submitted | 1392-03-20 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | امینی فر, الهه, صالح صدق پور, بهرام, صباغ زاده فیروز آبادی, زهرا. (1390). مدل ساختاری دانش یادگیرنده بر اساس طراحی اهداف آموزشی. مجله مدلسازی پیشرفته ریاضی, 1(1), 79-97. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2251-8088 | |
| dc.identifier.issn | 2645-6141 | |
| dc.identifier.uri | http://jamm.scu.ac.ir/article_10016.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/293086 | |
| dc.description.abstract | هدف تحقیق حاضر تعیین مدل ساختاری دانش یادگیرنده بر اساس طراحی اهداف آموزشی معادلات دیفرانسیل خطی غیرهمگن مرتبه دوم است. ابتدا اهداف آموزشی مبحث مذکور طراحی و صحت آنها توسط سه نفر از اعضای هیأت علمی که تجربه تدریس در این درس را بیش از ده سال داشتند، مورد تأیید قرار گرفت. طی مطالعه مقدماتی آزمونی شامل 25 سؤال تهیه و بر روی 31 نفر از دانشجویان علوم پایه و مهندسی که به طور تصادفی انتخاب شدند، اجرا شد. پس از تجزیه و تحلیل دادههای حاصل با توجه به مقدار آلفای کرونباخ (834/0) مشخص شد که سؤالات طرح شده با اهداف آموزشی بیان شده در جدول مشخصات انطباق دارند. سؤالات نامناسب با استفاده از ضرایب دشواری، تمیز و عدم هماهنگی درونی بین آنان حذف و آزمونی 15 سؤالی بر روی 122 نفر از دانشجویان علومپایه و مهندسی که به روش نمونهگیری خوشهای انتخاب شدند، اجرا شد. با استفاده از نتایج بهدست آمده، مدل تجربی دانش یادگیرنده تدوین، و مشخص شد که رابطه معناداری بین مؤلفههای ‘دانش تعاریف' و ‘دانش روش ضرایب نامعین' ؛ ‘دانش روش تغییر پارامتر' و ‘دانش روشهای خاص' ؛ و ‘دانش روشهای خاص' و ‘دانش تعاریف' وجود دارد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 440 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه شهید چمران اهواز | fa_IR |
| dc.publisher | Shahid Chamran University of Ahvaz | en_US |
| dc.relation.ispartof | مجله مدلسازی پیشرفته ریاضی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Advanced Mathematical Modeling | en_US |
| dc.subject | مدل دانش یادگیرنده | fa_IR |
| dc.subject | اهداف آموزشی | fa_IR |
| dc.title | مدل ساختاری دانش یادگیرنده بر اساس طراحی اهداف آموزشی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | اصیل | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه ریاضی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه علوم تربیتی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه ریاضی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 1 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 79 | |
| dc.citation.epage | 97 | |