• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله مدل‌سازی پیشرفته ریاضی
    • دوره 1, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله مدل‌سازی پیشرفته ریاضی
    • دوره 1, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مدل ساختاری دانش یادگیرنده بر اساس طراحی اهداف آموزشی

    (ندگان)پدیدآور
    امینی فر, الههصالح صدق پور, بهرامصباغ زاده فیروز آبادی, زهرا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    440.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    اصیل
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف تحقیق حاضر تعیین مدل ساختاری دانش یادگیرنده بر اساس طراحی اهداف آموزشی معادلات دیفرانسیل خطی غیرهمگن مرتبه دوم است. ابتدا اهداف آموزشی مبحث مذکور طراحی و صحت آن‌ها توسط سه نفر از اعضای هیأت علمی که تجربه تدریس در این درس را بیش از ده سال داشتند، مورد تأیید قرار گرفت. طی مطالعه مقدماتی آزمونی شامل 25 سؤال تهیه و بر روی 31 نفر از دانشجویان علوم پایه و مهندسی که به طور تصادفی انتخاب شدند، اجرا شد. پس از تجزیه و تحلیل داده‌های حاصل با توجه به مقدار آلفای کرونباخ (834/0) مشخص شد که سؤالات طرح شده با اهداف آموزشی بیان شده در جدول مشخصات انطباق دارند. سؤالات نامناسب با استفاده از ضرایب دشواری، تمیز و عدم هماهنگی درونی بین آنان حذف و آزمونی 15 سؤالی بر روی 122 نفر از دانشجویان علوم‌پایه و مهندسی که به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای انتخاب شدند، اجرا شد. با استفاده از نتایج به‌دست آمده، مدل تجربی دانش یادگیرنده تدوین، و مشخص شد که رابطه معناداری بین مؤلفه‌های ‘دانش تعاریف' و ‘دانش روش ضرایب نامعین' ؛ ‘دانش روش تغییر پارامتر' و ‘دانش روش‌های خاص' ؛ و ‘دانش روش‌های خاص' و ‘دانش تعاریف' وجود دارد.
    کلید واژگان
    مدل دانش یادگیرنده
    اهداف آموزشی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2011-05-22
    1390-03-01
    ناشر
    دانشگاه شهید چمران اهواز
    Shahid Chamran University of Ahvaz
    سازمان پدید آورنده
    گروه ریاضی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
    گروه علوم تربیتی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
    گروه ریاضی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

    شاپا
    2251-8088
    2645-6141
    URI
    http://jamm.scu.ac.ir/article_10016.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/293086

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب