نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorیاوری کاتب, میثمfa_IR
dc.contributor.authorمقدس تبریزی, یوسفfa_IR
dc.contributor.authorشهربانیان, شهنازfa_IR
dc.contributor.authorغرایاق زندی, حسنfa_IR
dc.contributor.authorبه جامه, فاطمهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:47:32Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:47:32Z
dc.date.available1399-07-09T05:47:32Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:47:32Z
dc.date.issued2018-05-22en_US
dc.date.issued1397-03-01fa_IR
dc.date.submitted2018-03-18en_US
dc.date.submitted1396-12-27fa_IR
dc.identifier.citationیاوری کاتب, میثم, مقدس تبریزی, یوسف, شهربانیان, شهناز, غرایاق زندی, حسن, به جامه, فاطمه. (1397). اثرات تحریک الکتریکی فراجمجمه ای بر توانایی تصویرسازی دانشجویان. فصل‌نامه پژوهش‌های کاربردی روانشناختی, 9(1), 149-165. doi: 10.22059/japr.2018.68182fa_IR
dc.identifier.issn2251-8126
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/japr.2018.68182
dc.identifier.urihttps://japr.ut.ac.ir/article_68182.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/289067
dc.description.abstractهدف از پژوهش حاضر بررسی اثرات تحریک الکتریکی فراجمجمه­ ای بر توانایی تصویرسازی دانشجویان بود. این پژوهش از نوع نیمه تجربی بود. از بین دانشجویان تربیت ‌بدنی دانشگاه تهران 60 نفر به شکل در دسترس انتخاب، و به‌صورت تصادفی در چهار گروه دوتایی شم (کنترل) و آنودال (آزمایش)، (هرکدام 15 نفر) مربوط به نقطه P4 و F4 قرار گرفتند. قبل و بعد از تحریک الکتریکی فراجمجمه­ ای آزمودنی­ ها پرسشنامه تصویرسازی حرکتی-3 را کامل کردند. تحلیل داده­ ها نشان داد بین پیش ­آزمون و پس ­آزمون تمامی متغیرها تفاوت معنادار وجود دارد و مشخص گردید بین دو گروه آنودال و شم در دو نقطه P4 و F4 در تصویرسازی حرکتی و تصویرسازی درونی تفاوت معناداری وجود دارد. در بررسی تفاوت بین دو نقطه P4 و F4 مشخص گردید، بین دو نقطه برای اثربخشی بر توانایی تصویرسازی تفاوت معناداری وجود ندارد. بر اساس یافته­ های پژوهش حاضر پیشنهاد می­ شود که از تحریک الکتریکی مستقیم مغز در یکی از نقاط P4 یا F4 به‌عنوان راهبردی برای بهبود و افزایش توانایی تصویرسازی ذهنی درونی در ورزشکاران و نیز بیماران به‌منظور باز توانی سود جست.fa_IR
dc.format.extent787
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofفصل‌نامه پژوهش‌های کاربردی روانشناختیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Applied Psycology Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/japr.2018.68182
dc.subjectتصویرسازیfa_IR
dc.subjectتحریک الکتریکی فراجمجمه ایfa_IR
dc.subjectتمرین ذهنیfa_IR
dc.titleاثرات تحریک الکتریکی فراجمجمه ای بر توانایی تصویرسازی دانشجویانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاﺳﺘﺎدﯾﺎر داﻧﺸﮑﺪه ﺗﺮﺑﯿﺖ ﺑﺪﻧﯽ. داﻧﺸﮕﺎه ﺗﻬﺮان، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه بوعلی سینا همدان، دانشگاه تربیت مدرس تهران، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه رفتار حرکتی و روانشناسی ورزشی، دانشکده تربیت بدنی، دانشگاه تهران، تهران، ایران،fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد دانشکدۀ تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue1
dc.citation.spage149
dc.citation.epage165
nlai.contributor.orcid0000-0002-2910-3308


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد