نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-09T05:47:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:47:00Z
dc.date.available1399-07-09T05:47:00Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:47:00Z
dc.date.issued2015-01-21en_US
dc.date.issued1393-11-01fa_IR
dc.date.submitted2014-11-21en_US
dc.date.submitted1393-08-30fa_IR
dc.identifier.citation(1393). ساخت و مطالعه ویژگیهای روان سنجی مقیاس سه بعدی دلبستگی نوجوان به معلم. فصل‌نامه پژوهش‌های کاربردی روانشناختی, 5(4), 171-182. doi: 10.22059/japr.2015.61785fa_IR
dc.identifier.issn2251-8126
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/japr.2015.61785
dc.identifier.urihttps://japr.ut.ac.ir/article_61785.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/288886
dc.description.abstractتاکنون در زمینه دلبستگی نوجوان به معلم مقیاسی مستقل معرفی نشده است. هدف از پژوهش حاضر ساخت مقیاس سه بعدی دلبستگی نوجوان به معلم و بررسی ویژگی­های روان سنجی آن است. در این پژوهش، به صورت تصادفی نمونه­ای به تعداد 493 نفر (328 دختر و 165 پسر) انتخاب شدند. مجموعه اطلاعاتی که بر اساس مطالعه منابع اصلی درباره دلبستگی و مصاحبه، و سوالات باز پاسخ در مورد دلبستگی به معلم بدست آمد، پس از خلاصه کردن و حذف موارد تکراری، مورد استفاده قرار گرفت. گزاره­های استخراج شده در  حدود 33 گزاره بودند که پس از تعدیل­های آماری، 12 گزاره بر اساس مقیاس لیکرت باقی ماند. تحلیل عاملی اکتشافی بر روی 12 ماده مقیاس اجرا شد و 3 عامل "دلبستگی ایمن"، "دلبستگی اجتنابی" و "دلبستگی اضطرابی" انتخاب شدند. در ادامه جهت برازش مدل از تحلیل عاملی تأییدی استفاده گردید که شاخص های برازش، برازش مطلوب مدل را تایید کردند. پایایی سوالات نیز به روش آلفای کرونباخ به دست آمد. بنابراین، با توجه به یافته­های پژوهش این مقیاس را می­توان برای سنجش دلبستگی نوجوان به معلم از سوی دانش آموزان معرفی و پیشنهاد کرد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofفصل‌نامه پژوهش‌های کاربردی روانشناختیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Applied Psycology Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/japr.2015.61785
dc.subjectمعلمfa_IR
dc.subjectمقیاسfa_IR
dc.subjectدلبستگی ایمنfa_IR
dc.subjectدلبستگی اجتنابیfa_IR
dc.subjectدلبستگی اضطرابیfa_IR
dc.titleساخت و مطالعه ویژگیهای روان سنجی مقیاس سه بعدی دلبستگی نوجوان به معلمfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue4
dc.citation.spage171
dc.citation.epage182


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد