دوره 5, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
مقیاس مثبت نگری ایرانیان: ساخت و استانداردسازی
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2015-01-21)هدف از پژوهش حاضر ساخت ابزاری روا و معتبر به منظور سنجش مثبت نگری برای جمعیت دانشجویان ایرانی بود. پژوهش حاضر شامل دو مرحلۀ ساخت، متشکل از دو فاز تهیۀ نسخۀ پیش مقدماتی و نسخۀ مقدماتی و مرحلۀ استانداردسازی مشتمل بر دو ...
-
ساخت و مطالعه ویژگیهای روان سنجی مقیاس سه بعدی دلبستگی نوجوان به معلم
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2015-01-21)تاکنون در زمینه دلبستگی نوجوان به معلم مقیاسی مستقل معرفی نشده است. هدف از پژوهش حاضر ساخت مقیاس سه بعدی دلبستگی نوجوان به معلم و بررسی ویژگیهای روان سنجی آن است. در این پژوهش، به صورت تصادفی نمونهای به تعداد 493 نفر ...
-
بررسی اثر مستقیم و غیرمستقیم اخلاق رابطه ای بر افسردگی و اختلال عملکرد جنسی با میانجیگری رضایت زناشویی و سطح ارتباطات
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2015-01-21)هدف پژوهش حاضر بررسی دو مدل پیشنهادی اثر مستقیم و غیرمستقیم اخلاق رابطهای در روابط افقی و عمودی و ابعاد آن بر افسردگی و اختلال عملکرد جنسی با میانجیگری رضایت زناشویی و سطح ارتباطات کارمندان زن ادارههای دولتی شهر اهواز ...
-
اثربخشی بازی درمانی بر توجه و تمرکز کودکان دارای اختلال یادگیری
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2015-01-21)
-
پیش بینی نشانه های اختلال وسواس فکری- عملی بر اساس دشواری تنظیم هیجان، تکانشوری و خشم
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2015-01-21)اختلال وسواس فکری- عملی بر اساس افکار، امیال و تجسم های بازگشتی و پابرجا و رفتارها یا اعمال ذهنی تکراری مشخص می شود. دشواری تنظیم هیجان، تکانشوری و خشم سه عامل روانشناختی هستند که با استناد به شواهد موجود پیش بینی می ...
-
بررسی رابطه بین باورهای فراشناختی و خودکارآمدی معلمان با صلاحیت های حرفه ای آنان
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2015-01-21)هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین باورهای فراشناختی و خودکارآمدی معلمان دوره ابتدایی شهرستان ارومیه با صلاحیت های حرفه ای آنان است. جامعه آماری این پژوهش، کلیه معلمان ابتدایی ناحیه 2 شهرستان ارومیه به تعداد 984 نفر بود که ...
-
ساخت و اعتباریابی آزمون سهل انگاری اجتماعی در مردان شهر تهران
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2015-01-21)
-
تحلیلی روانشناختی از نقش درختان در محیطهای خرید شهری مطالعه موردی: کلانشهر مشهد
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2015-01-21)
-
نیاز به شناخت: ساختار عاملی و تفاوت های جنسیتی در دانش آموزان
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2015-01-21)مقیاس نیاز به شناخت ابزاری برای سنجش تمایل افراد به ...
-
آموزش حل مساله به مادران و اثربخشی آن بر حل مشکلات خانوادگی و روش فرزندپروری آنان
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2015-01-21)تعاملات میان اعضای خانواده می تواند باعث بروز تعارض یا مسأله بین آنها شود. بنابراین، به نظر می رسد طراحی برنامه های مداخله ای و آموزشی به منظور بهبود مهارت های میان فردی اعضای خانواده ضروری است. یکی از این برنامه ها، ...



