• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصل‌نامه پژوهش‌های کاربردی روانشناختی
    • دوره 4, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصل‌نامه پژوهش‌های کاربردی روانشناختی
    • دوره 4, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ملاحظات زمینه ای برای اثربخشی مداخلات تربیتی در اعتلا و تعمیق دینداری

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مدعای اصلی مقالة ‌حاضر این است که مداخلات تربیتی به منظور ارتقای دینداری، بدون ملاحظة زمینه‌های «ساختاری» و «انگاره‌ای» و همراه و هم‌سو ساختنِ آنها با «آموزه‌های دینی»، چندان مؤثر نیست. این مدعا در گام نخست بر پیش‌فرض‌هایی تکیه دارد که از جای دیگری اخذ شده‌اند و مجال بحث و تفصیل آنها در اینجا نبود و در گام دوم بر تبیینی استوار شده است که از عوامل مؤثر بر دینداری وجود دارد. مقاله تماماً بر مدل تبیینیِ دینداری متمرکز است و آن را در قالب‌های مختلف، ‌عرضه و مقایسه می‌نماید تا نشان دهد که: 1. وضع دینیِ افراد، ‌تحت تأثیرِ توأمانِ عواملِ «زمینه‌ای» و «مداخله‌ای» است؛ 2. مداخلات تربیتی، راهبرد‌ و مسیرهای متفاوتی دارد که تابع  شرایط و مشخصات دینداران است؛ 3. همچنین تابعِ آن است که کدامیک از «نوع» یا «میزانِ» دینداری، هدف مداخله باشند.
    کلید واژگان
    دینداری
    نوع دینداری
    میزان دینداری
    مداخلات تربیتی
    انگاره غالب

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2013-08-23
    1392-06-01
    ناشر
    دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی

    شاپا
    2251-8126
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/japr.2013.52350
    https://japr.ut.ac.ir/article_52350.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/288816

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب