مرور دوره 4, شماره 2 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
مبانی روانشناختی و تربیتی پرورش باورها و پدیدآیی رفتارهای مذهبی
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2013-08-23)با یک نگاه ژرف به نیکی در می یابیم که همه ارزش های ...
-
ارزیابی نقش سبکهای فرزندپروری ادراک شده فرزندان و رضایت زناشویی والدین در پیشبینی معنویت در فرزندان
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2013-08-23)پژوهش حاضر با هدف ارزیابی نقش سبک های فرزندپروری ادراک شده فرزندان و رضایت زناشویی والدین در تبیین معنویت برای فرزندان انجام شد. نمونه پژوهش شامل 200 نفر از دانشجویان دختر و پسر مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه تهران ...
-
بررسی دلایل افزایش یا کاهش میزان دینداری دانشجویان: مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه خوارزمی
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2013-08-23)هدف این پژوهش بررسی مسأله افزایش، کاهش یا بدون تغییر ماندن دینداری جوانان بود که به شکل مدونی به آن در ایران پرداخته نشده است. روش بررسی، انتخاب 20% (1400 نفر) از نمونه در دسترس دانشجویان دختر و پسر دانشگاه خوارزمی به شکل ...
-
آسیب شناسی تربیت دینی از چهار منظر
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2013-08-23)آسیبشناسی تعلیم و تربیت دینی از چند منظر قابل بررسی و تحلیل است. نخست، این که آیا توفیق تعلیم و تربیت دینی در مکتب انبیا، با این که آنان انسانهای صالح و الگو و اسوه بودند، حداقلی است یا حداکثری؟، دوم، دین و پیامبرآورش ...
-
بررسی عوامل تربیتی و روانشناختی مؤثر بر دینداری دانشجویان: برداشتی از احادیث
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2013-08-23)موضوع دینداری در جامعه امروز ایران، از دغدغه های مهم ...
-
ملاحظات زمینه ای برای اثربخشی مداخلات تربیتی در اعتلا و تعمیق دینداری
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2013-08-23)مدعای اصلی مقالة حاضر این است که مداخلات تربیتی به منظور ارتقای دینداری، بدون ملاحظة زمینههای «ساختاری» و «انگارهای» و همراه و همسو ساختنِ آنها با «آموزههای دینی»، چندان مؤثر نیست. این مدعا در گام نخست بر پیشفرضهایی ...



