مرور دوره 10, شماره 1 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 8 از 8
- 
اثربخشی تلفیق دو رویکرد واقعیتدرمانی و معنادرمانی به شیوه گروهی بر کیفیت زندگی و سازگاری روانشناختی زنان سرپرست خانوار (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2019-05-22)پژوهش حاضر، بهمنظور بررسی اثربخشی تلفیقی معنادرمانی و واقعیتدرمانی بهشیوه گروهی بر کیفیت زندگی و سازگاری روانشناختی زنان سرپرست خانوار انجام شده است. این پژوهش بهصورت نیمهآزمایشی با پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل ...
 
- 
اثربخشی مشاوره گروهی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر احساس تنهایی زنان آسیب دیده از خیانت (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2019-05-22)هدف از پژوهش حاضر، شناسایی اثر مشاوره گروهی مبتنی بر پذیرشوتعهد بر احساس تنهایی زنان آسیبدیده از خیانت بود. روش این پژوهش، آزمایشی و در چهارچوب طرح، نیمهآزمایشی پیشآزمون-پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری زنان ...
 
- 
تدوین برنامه آموزش مهارتهای اجتماعی به خانواده کودکان ناشنوا: اثر بخشی آن بر کاهش مشکلات رفتاری نوجوانان ناشنوای کاشت حلزون شده (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2019-05-22)کودکان ناشنوای شدید و عمیق کاشت حلزونشده، علیرغم پیشرفتهای قابلملاحظه در رشد مهارتهای ارتباطی، در رشد مهارتهای شخصی اجتماعی معادل همسالان شنوای خود عمل نمیکنند. پژوهش حاضر، با هدف تدوین برنامه ویژه آموزش مهارتهای ...
 
- 
تفکیک افسردگی مزمن از غیرمزمن براساس دو سازه بیشکنترلگری و پیوند اجتماعی (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2019-05-22)هدف مطالعه حاضر، بررسی توان این دو سازه در تفکیک افسردگی مزمن از غیرمزمن بود. نمونه مطالعه 20 نفر (15 زن، 5 مرد) بیمار افسرده مزمن، 16 نفر (14 زن، 2 مرد) بیمار افسرده غیرمزمن و 17 نفر (14 زن، 3 مرد) فرد سالم (53n=) بود که ...
 
- 
رابطه بین سبک های دلبستگی و سازگاری زوجین با توجه به نقش تعدیل کننده مزاج عاطفی (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2019-05-22)هدف از پژوهش حاضر، بررسی نقش تعدیلکننده مزاجعاطفی در رابطه بین سبکهای دلبستگی و سازگاری زناشویی بود. جامعه آماری شامل 378 فرد متأهل (194 زن، 184 مرد) بودند. شرکتکنندگان در این پژوهش، مقیاس دلبستگی بزرگسال (AAI)، مقیاس ...
 
- 
رفتار زورگویی معلمان نسبت به دانشآموزان و بررسی شیوع آن در مدارس شهر تهران (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2019-05-22)هدف پژوهش حاضر، شناسایی انواع رفتار زورگویی معلمان و بررسی شیوع و دامنه آن در شهر تهران بود. طرح پژوهش از نوع پیمایشی و جامعه آماری آن شامل مدارس دولتی ابتدایی و متوسطه اول شهر تهران بود که نمونهگیری طبقهبندی شد. روایی ...
 
- 
ﻓﺮاﺗﺤﻠﯿﻞ راﺑﻄﻪ ﺑﯿﻦ اﻫﻤﺎلﮐﺎری و ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2019-05-22)ﻫﺪف از ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ، ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ اﻧﺪازه اﺛﺮ ﺗﺮﮐﯿﺒﯽ ﭘﮋوﻫﺶﻫﺎی اﻧﺠﺎمﺷﺪه در ﺣﻮزه اﻫﻤﺎلﮐﺎری و ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﺑﻮد. روش ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده در اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ، ﻣﺮوری ﻧﻈﺎمﻣﻨﺪ و ﻓﺮاﺗﺤﻠﯿﻞ ﺑﻮد. ﺑﺮای رﺳﯿﺪن ﺑﻪ اﯾﻦ ﻫﺪف در ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ، از ﻃﺮﯾﻖ روش ﭘﺮﯾﺴﻤﺎ ...
 
- 
ﻣﺪلﯾﺎﺑﯽ ﻣﻌﺎدﻻت ﺳﺎﺧﺘﺎری رواﺑﻂ ﺑﯿﻦ ارزشﻫﺎی ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ، ﺧﻮدﮐﺎرآﻣﺪی و اﺿﻄﺮاب اﻣﺘﺤﺎن در ﺑﯿﻦ داﻧﺶآﻣﻮزان دوره دوم ﻣﺘﻮﺳﻄﻪ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن اروﻣﯿﻪ (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2019-05-22)ﻫــﺪف از ﺗﺤﻘﯿــﻖ ﺣﺎﺿــﺮ، ﺑﺮرﺳــﯽ اﻟﮕــﻮی ﻋﻠّــﯽ رواﺑــﻂ ﺑــﯿﻦ ارزشﻫﺎی ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ، ﺧﻮدﮐﺎرآﻣﺪی و اﺿـﻄﺮاب اﻣﺘﺤـﺎن در ﺑـﯿﻦ داﻧﺶآﻣﻮزان ﻣﻘﻄﻊ دوم دﺑﯿﺮﺳﺘﺎن ﺷﻬﺮﺳـﺘﺎن اروﻣﯿـﻪ ﺑـﻮد. روش ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ و از ﻧﻮع ﻣﺪلﯾﺎﺑﯽ ﻣﻌﺎدﻻت ﺳﺎﺧﺘﺎری ﺑـﻮده ...
 



