دوره 9, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
نقش پیش بینی کننده مولفه های بهوشیاری و خودمهارگری مادران در تنظیم هیجانات کودکان
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2019-02-20)ارتباط هیجان و سلامتی جایگاهی اساسی در حوزه روانشناسی سلامت دارد. این فرضیه که تجربه هیجان و ابراز آن می تواند نقشی اساسی در وضعیت سلامتی فرد ایفا کند، با ورود پارادایم روان تنی در سلامت و بیماری، محبوبیت زیادی در روانشناسی ...
-
اثربخشی آموزش مهارت های حل مسئله بین فردی بر حل مسئله اجتماعی دانش آموزان پیش دبستانی
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2019-02-20)حل مسئله اجتماعی فرایندی است که کودکان بهواسطه آن تلاش میکنند برای مسائلی که در زندگی روزمره با آن مواجه میشوند، راهحلهای موثر و انطباقی پیدا کنند. هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش برنامه حل مسئله بین فردی بر ...
-
بررسی اثر مستقیم و غیرمستقیم تبعیض جنسیتی بر رضایت زناشویی با میانجیگری ادراک انصاف
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2019-02-20)هدف پژوهش حاضر بررسی اثر مستقیم و غیرمستقیم تبعیض جنسیتی بر رضایت زناشویی با میانجی گری ادراک انصاف بود. جامعه آماری پژوهش حاضر معلمان زن آموزش و پرورش شهرستان اهواز در سال تحصیلی 96-95 بودند که به روش نمونه گیری تصادفی ...
-
پیامدهای روانی – اجتماعی برای زنان متأهل مبتلاء به HIV/AIDS
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2019-02-20)هدف از پژوهش حاضر شناسایی تجربه زندگی زنان متأهل مبتلا به HIV بود. بدین منظور با استفاده از روش نمونه گیری ترکیبی هدفمند که تلفیقی از چند روش نمونه گیری معیاری (متأهلین مبتلا) و سهمیه ای (جنس مونث) است، 14 زن که مبتلا ...
-
تأثیر برنامه درمانی مبتنی بر تعامل والد کودک (PCIT) بر مشکلات رفتاری کودکان با اختلال طیف اتیسم
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2019-02-20)
-
مقایسه اثربخشی مداخله ذهنیت رشدیابنده با برنامه یادگیری مستقل بر تاب آوری تحصیلی دانش آموزان تیزهوش کم پیشرفت
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2019-02-20)هدف پژوهش حاضر، مقایسه اثربخشی مداخله ذهنیت رشدیابنده با برنامه یادگیری مستقل بر تاب آوری تحصیلی دانش آموزان تیزهوش کم پیشرفت بود. روش پژوهش حاضر نیم آزمایشی از نوع پیش آزمون- پس آزمون- پیگیری با گروه ...
-
بررسی موردی تاثیر راهبرد خودنظارتی توجه در افزایش توجه و دقت خواندن دانشآموزان سندرم داون
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2019-02-20)هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر استفاده از راهبرد خودنظارتی توجه در افزایش توجه و دقت خواندن دانش آموزان سندرم داون بود. برای انجام پژوهش، تعداد 3 نفر از دانش آموزان دختر مبتلا به سندرم داون به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب ...



