نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمهاجران, بهنازfa_IR
dc.contributor.authorقلعه ای, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorاشرفی سلیم کندی, فرشیدfa_IR
dc.contributor.authorدرویشی, زین العابدینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:43:53Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:43:53Z
dc.date.available1399-07-09T05:43:53Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:43:53Z
dc.date.issued2018-12-22en_US
dc.date.issued1397-10-01fa_IR
dc.date.submitted2016-12-21en_US
dc.date.submitted1395-10-01fa_IR
dc.identifier.citationمهاجران, بهناز, قلعه ای, علیرضا, اشرفی سلیم کندی, فرشید, درویشی, زین العابدین. (1397). بررسی رابطۀ سرمایۀ اجتماعی و سلامت سازمانی با میانجی‌گری عزت‌نفس سازمانی. جامعه شناسی کاربردی, 29(4), 39-58. doi: 10.22108/jas.2018.101197.1026fa_IR
dc.identifier.issn2008-5745
dc.identifier.issn2322-343X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22108/jas.2018.101197.1026
dc.identifier.urihttp://jas.ui.ac.ir/article_22744.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/287865
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف بررسی رابطۀ بین سرمایۀ اجتماعی با سلامت سازمانی با میانجی‌گری عزت‌نفس سازمانی انجام شده است. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی است و جامعۀ آماری آن شامل همۀ کارکنان اداری ادارات آموزش‌وپرورش شهرستان ارومیه به تعداد 380 نفر است که 200 نفر با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌های پژوهش از سه پرسش‌نامۀ استاندارد سرمایۀ اجتماعی (Nahapiet & Ghoshal, 1998)، عزت‌نفس سازمانی (Pierce et al., 1989) و سلامت سازمانی (Hoy & Feldman, 1996) استفاده شد. برای بررسی روایی پرسش‌نامه‌ها از روش تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد و پایایی آنها با استفاده از آلفای کرونباخ محاسبه شد که به‌ترتیب 76/0، 92/0، و 91/0 بود. نتایج به‌دست‌آمده از اجرای الگو‌های تحلیل مسیر خروجی نرم‌افزار، نشان‌دهندۀ مناسب‌بودن برازش الگوی معادلات ساختاری است. نتایج آزمون فرضیه‌ها به روش الگوسازی معادلات ساختاری نشان دادند بین سرمایۀ اجتماعی با عزت‌نفس سازمانی و سلامت سازمانی، روابط معناداری وجود دارد. درکل نتایج نشان‌دهندۀ وجود رابطۀ معنادار بین عزت‌نفس سازمانی و سلامت سازمانی است؛ همچنین نتایج تحلیل آماری نشان دادند اثر غیرمستقیم سرمایۀ اجتماعی بر سلامت سازمانی با میانجی‌گری عزت‌نفس سازمانی کارکنان، 21/0 است که در سطح 001/0 مثبت و معنی‌دار است؛ بنابراین عزت‌نفس سازمانی در روابط بین سرمایۀ اجتماعی و سلامت سازمانی نقش میانجی را دارد.fa_IR
dc.format.extent965
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.publisherUniversity of Isfahanen_US
dc.relation.ispartofجامعه شناسی کاربردیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Applied Sociologyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22108/jas.2018.101197.1026
dc.subjectسرمایۀ اجتماعیfa_IR
dc.subjectعزت‌نفس سازمانیfa_IR
dc.subjectسلامت سازمانیfa_IR
dc.subjectسرمایه اجتماعیfa_IR
dc.titleبررسی رابطۀ سرمایۀ اجتماعی و سلامت سازمانی با میانجی‌گری عزت‌نفس سازمانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه علوم تربیتی، دانشگاه ارومیه، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه علوم‌تربیتی، دانشگاه ارومیه، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه ارومیه، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه ارومیه، ایرانfa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue4
dc.citation.spage39
dc.citation.epage58
nlai.contributor.orcid0000000201885774


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد