نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمیرانی, عثمانfa_IR
dc.contributor.authorهرمزی زاده, محمدعلیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:41:12Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:41:12Z
dc.date.available1399-07-09T05:41:12Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:41:12Z
dc.date.issued2013-09-23en_US
dc.date.issued1392-07-01fa_IR
dc.date.submitted2017-07-02en_US
dc.date.submitted1396-04-11fa_IR
dc.identifier.citationمیرانی, عثمان, هرمزی زاده, محمدعلی. (1392). مقایسه ساختار تیزرهای تبلیغاتی پخش شده از سیمای جمهوری اسلامی ایران با تیزرهای منتخب جشنواره‌های بین‌المللی تبلیغات. فصلنامه رسانه های دیداری و شنیداری, 9(20), 43-74.fa_IR
dc.identifier.issn2645-4696
dc.identifier.issn2645-470X
dc.identifier.urihttp://javm.iribu.ac.ir/article_47753.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/286950
dc.description.abstract<strong>هدف این مقاله شناخت وضعیت ساختاری تیزرهای تبلیغاتی پخش شده از سیمای جمهوری اسلامی ایران از طریق مقایسه تعدادی از تیزرهای ایرانی با تیزرهای منتخب جشنواره‌های بین‌المللی تبلیغات است به‌نحوی که با انتخاب هر تیزر ایرانی یک تیزر منتخب با موضوعی مشابه انتخاب شده است و از سوی دیگر تیزرهای منتخب مغایرتی با آیین‌نامه پخش آگهی‌های تلویزیونی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران ندارند. سپس با استفاده از الگوی سلبی و کاودری ابتدا هر تیزر را براساس واحد نما در قالب جدول سازه تشکیل شده از میزانسن و رمزگان فنی قرار داده و در ادامه با طی سطوح دیگر این الگو یعنی مخاطب، روایت، رده‌بندی، عوامل تولید به تجزیه و تحلیل قیاسی هر دو دسته تیزر پرداختیم. یافته­های تحقیق نشان‌دهنده تفاوت در عناصر ساختاری دو دسته تیزر مورد بررسی همچون تصویر، صدا، نحوه استفاده از واژگان، بازیگر و نظام­های نشانه­ای است که در نتیجه بیانگر ضعف ساختاری تیزرهای تجاری ایرانی مورد بررسی است. </strong>fa_IR
dc.format.extent311
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherIRIB Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه رسانه های دیداری و شنیداریfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly Scientific Journal of Audio-Visual Mediaen_US
dc.subjectتبلیغاتfa_IR
dc.subjectتیزر تبلیغاتیfa_IR
dc.subjectساختار تیزرfa_IR
dc.subjectتیزرهای منتخبfa_IR
dc.subjectجشنواره‌های بین‌المللی تبلیغات (کلیوfa_IR
dc.subjectلندن)fa_IR
dc.titleمقایسه ساختار تیزرهای تبلیغاتی پخش شده از سیمای جمهوری اسلامی ایران با تیزرهای منتخب جشنواره‌های بین‌المللی تبلیغاتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمیfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue20
dc.citation.spage43
dc.citation.epage74


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد