مرور دوره 5, شماره 10 بر اساس عنوان

  • بررسی محدودیت‌ها و مزایای شیوه فعلی تولید تله فیلم در سیمای جمهوری اسلامی ایران 

    یادگاری, مهدی؛ فهیمی فر, علی اصغر (دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2009-12-22)
    یکی از اهداف این مقاله، تحلیل وضعیت فعلی تولید تله فیلم در سیمای جمهوری اسلامی ایران است. خصوصاً در چند سال اخیر، رویکرد مدیریت کلان سازمان به تولید انبوه تله فیلم؛ گرایش زیادی پیدا کرده است. بدیهی است هر گونه رویکردی ...

  • رادیو و جذب مخاطب کودک در ایران 

    طلایی, حمید؛ همراز, ویدا (دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2009-12-22)
    امروز رادیو در کنار سایر رسانه‌های دیداری، مکتوب و آنلاین ایفای نقش می‌کند. رسانه‌های دیگر جذابیت‌های بصری خاص خود را برای جذب کودکان دارند اما این پرسش مطرح می‌شود که آیا رادیو می‌تواند در دوران کنونی مخاطب کودک را جذب ...

  • روانشناسی رسانه؛ با تأکید بر تلویزیون، کودک و نوجوان 

    حکیم آرا, محمدعلی (دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2009-12-22)
    شاید بهترین نقطه شروع برای معرفی کتاب روان‌شناسی رسانه؛ معرفی شاخه‌ی به نسبت نوین روان‌شناسی رسانه باشد. در وهله نخست، این پرسش به‌جایی است که زمینه‌ساز پیدایش یک رشته نوین دانشگاهی چیست؟ بی‌شک تداوم مطالعات منظم و تربیت ...

  • مطالعات سینمایی عصب پایه:کاربرد عصب‌شناسی در سینما 

    صلواتیان, سیاوش؛ سیدی, سید محمدرضا (دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2009-12-22)
    این مقاله به توصیف روشی جدید برای ارزیابی تأثیر یک فیلم بر فعالیت مغزی بینندگان می‌پردازد. در این روش، فعالیتِ مغز در خلال تماشای آزاد فیلم‌ها از طریق «تصویربرداری کارکردی به شیوة تشدید مغناطیسی»[1] (fMRI) اندازه‌گیری ...