دوره 13, شماره 32

 

ارسال های اخیر

  • بازنمایی مصرف در تبلیغات بازرگانی تلویزیون جمهوری اسلامی ایران (شبکه اول و دوم سیما) 

    نقیب السادات, سیدرضا؛ فرهمندزاد, انسیه (دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2020-02-20)
    امروزه مصرف ، در حوزۀ بسیار وسیعی به نام سبک زندگی مورد مطالعه قرار می‌گیرد. بعضی از صاحب‌نظران و متفکرانی که در زمینۀ مصرف نظریه‌پردازی کرده‌اند، مصرف را در شکل کلی‌تر، یعنی سبک زندگی در نظر گرفته اند . این پژوهش با هدف ...

  • شناسایی مؤلفه های کلیدی و پیشران‌های سرگرمی در بستر سیمای جمهوری اسلامی ایران 

    مرزبان, احسان؛ رضایان قیه باشی, احد؛ جهانشاهی, امید (دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2020-02-20)
    آینده، برآیند و حاصل بر همکنش مؤلفه‌های بسیار زیاد در سیستمی پیچیده و پویاست. گام نخست برای شناسایی تصاویر آینده، شناخت سیستم مورد مطالعه است. منظور از شناخت سیستم مورد مطالعه، مشخص کردن مؤلفه‌های اثرگذار و اثرپذیر در سیستم ...

  • مطالعه تطبیقی پیرنگ انشعابی در سینما و قصه های قرآن کریم 

    سجادی صدر, احمدعلی؛ افشاری, مرتضی؛ پوررضائیان, مهدی (دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2020-02-20)
    گرچه ظهور پیرنگ‌های مبتنی بر تکرار به دهۀ پنجاه در سینما باز می‌گردد، اما نامی‌که امروزه با آن شناخته می‌شوند در دهۀ اول قرن حاضر توسط دیوید بردول پیشنهاد شده است: «پیرنگ انشعابی»، «دیوید بردول» روایتی را که در آن یک شخصیت ...

  • شناسایی راهبردهای رسانه‌ای سیمای جمهوری اسلامی ایران در سالمندی موفق و فعال 

    هاشمی, ثریا؛ رحمان زاده, سید علی؛ هاشم زهی, نوروز (دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2020-02-20)
    با توجه به استفاده زیاد سالمندان از تلویزیون و افزایش جمعیت سالمندی در کشور، تلویزیون با ساخت و ارائه برنامه­هایی با محتوا و ساختار مناسب می‌تواند جامعه را برای داشتن سالمندی موفق و فعال آماده سازد. این پژوهش با هدف دستیابی ...

  • راه‌کارهای نقش‌آفرینی شبکه سبلان در توسعه اقتصادی استان اردبیل 

    رزمجو, علی اکبر؛ فتحی, ابراهیم؛ هندی, محمد (دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2020-02-20)
    این پژوهش، با هدف بررسی راهکارهای نقش‌آفرینی شبکة استانی سبلان در توسعة اقتصادی استان اردبیل صورت گرفت. این پژوهش به روش کیفی با ابزار مصاحبه عمیق به جمع‌آوری داده‌ها پرداخته است. جامعة آماری تحقیق شامل کلیه کارشناسان ...

  • بررسی هویت‌های کودک مطلوب گفتمان انقلاب اسلامی در شبکه کودک سیمای جمهوری اسلامی ایران 

    فرخ نژاد, رضا؛ میرفخرایی, تژا (دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2020-02-20)
    کودکان یکی از پربیننده‌ترین و مخاطبان خاص تلویزیون هستند. تلویزیون، به‌دلیل بهره­مندی از جذابیت­های تصویری و قدرت همانندسازی، بر برداشت مخاطب کودک از هویت خود، درونی شدن فرهنگ و الگوهای فکری و رفتاری وی تأثیر می‌گذارد. ...

  • مطالعه جنبه‌های آموزش غیر مستقیم و بهبود هوش هیجانی کودکان پیش دبستان در مجموعه انیمیشنی دورای جستجوگر 

    حسنایی, محمدرضا؛ موگویی, معصومه (دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2020-02-20)
    یادگیری مهارت‌های زندگی و چگونگی مقابله با مسائل و رویدادهای مختلف، نقش مهمی در پیشرفت و موفقیت انسان‌ها برعهده دارد. این توانایی‌ها که مهارت‌های هوش هیجانی نام گرفته‌اند، می‌توانند در بهبود ارتباطات اجتماعی و کیفیت زندگی ...

  • راهکارهای ارتقاء جایگاه رسانۀ ملی در سپهر رسانه‌ای کشور با تأکید بر شبکه‌های تلویزیونی فارسی‌زبان 

    خجسته باقرزاده, حسن؛ صلواتیان, سیاوش؛ فینی زاده بیدگلی, محسن (دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2020-02-20)
    سپهر رسانه‌ای به‌عنوان فضایی متنوع و متکثر از رسانه در حقیقت فضایی رقابتی بین رسانه‌ها است که هر رسانه سعی می‌کند از راههای مختلف جایگاه خود را ارتقاء بدهد، این پژوهش بر آن است که ضمن شناسایی جایگاه رسانۀ ملی به‌عنوان رسانۀ ...