مرور دوره 5, شماره 2 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
- 
اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر خودتوانمندسازی اجتماعی دانشآموزان پسر با اختلال ریاضی (دانشگاه سمنانSemnan University, 2013-06-22)مقدمه: هدف پژوهش حاضر، تعیین اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر خودتوانمندسازی اجتماعی دانشآموزان پسر با اختلال ریاضی بود. روش: از جامعه آماری دانشآموزان پسر 13 تا 15 ساله با اختلال ریاضی که در سال تحصیلی 91-1390 در مراکز ...
 
- 
اثربخشی گروه درمانی مبتنی بر مواجهه و جلوگیری از پاسخ، برشدت علائم اختلال وسواسی- جبری (دانشگاه سمنانSemnan University, 2013-06-22)مقدمه: هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی گروه درمانی مبتنی بر مواجهه و جلوگیری از پاسخ بر کاهش علائم اختلال وسواسی- جبری، بوده است. روش: بدین منظور تعداد 20 نفر از مراجعان مبتلای داوطلب، به شیوهی نمونه گیری در دسترس، انتخاب، ...
 
- 
اثربخشی گروه درمانی پذیرش خویشتن به شیوه درایدن بر مؤلفههای سلامت عمومی معتادین مراکز ترک اعتیاد (دانشگاه سمنانSemnan University, 2013-06-22)مقدمه: پژوهش حاضر با هدف تعیین اثر بخشی گروه درمانی پذیرش خویشن روی مؤلفههای سلامت عمومی افراد معتاد انجام شد. روش: جامعه آماری شامل افراد معتاد مراجعه کننده به مراکز ترک اعتیاد شهرستان همدان در سال 90-1389 بود که دوره ...
 
- 
مقایسه ناگویی خلقی، تکانشگری و فعال سازی و بازداری رفتاری در دانشجویان دارای نشانههای اختلال شخصیت وسواسی- جبری و پارانوئید و بهنجار (دانشگاه سمنانSemnan University, 2013-06-22)مقدمه: هدف پژوهش حاضر مقایسه ناگویی خلقی، تکانشگری و فعال سازی و بازداری رفتاری در دانشجویان دارای نشانههای اختلال شخصیت وسواسی- جبری، پارانوئید و بهنجار میباشد. روش: جامعه آماری این تحقیق شامل تمامی دانشجویان دانشگاه ...
 
- 
مقایسهی ناگویی خلقی، سبکهای دفاعی و اضطراب صفت- حالت در بیماران مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر، افسردگی اساسی و افراد عادی (دانشگاه سمنانSemnan University, 2013-06-22)مقدمه: متغیرهای روانشناختی مختلفی در اختلالات روانی نقش دارند. هدف این مطالعه مقایسهی ناگویی خلقی، سبکهای دفاعی، و اضطراب صفت- حالت در بیماران مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر، افسردگی اساسی و افراد عادی بود. روش: طرح این ...
 
- 
نقش ویژگیهای شخصیت و راهبردهای مقابلهای در خود- مراقبتی بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 (دانشگاه سمنانSemnan University, 2013-06-22)مقدمه: دیابت به عنوان یک بیماری مزمن به رفتارهای خود- مراقبتی ویژهای تا پایان عمر نیاز دارد. عوامل روانشناختی نقش مهمی در پیروی از برنامههای خود- مراقبتی در بین بیماران مبتلا به دیابت دارند. هدف از مطالعه حاضر، بررسی ...
 



