مرور دوره 4, شماره 4 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 5 از 5
- 
اثربخشی درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی بر اختلال وحشتزدگی: مطالعه موردی (دانشگاه سمنانSemnan University, 2012-12-21)مقدمه: هدف پژوهش حاضر مطالعهی اثربخشی درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی بر اختلال وحشتزدگی در بین مراجعهکنندگان با تشخیص اختلال وحشتزدگی مراجعه کننده به بیمارستان امام حسین شهر تهران در سال 89 بود. روش: از بین جامعه مورد ...
 
- 
اثربخشی درمان فراشناختی بر اضطراب و مؤلفههای فراشناختی مبتلایان به اختلال اضطراب فراگیر (دانشگاه سمنانSemnan University, 2012-12-21)مقدمه: مدل فراشناختی در اختلال اضطراب فراگیر، با فرآیند شناختی مرتبط با نگرانی آسیبشناختی خصوصاً نقش باورهای مثبت و منفی دربارهی نگرانی مطرح شد. هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی درمان فراشناختی بر اضطراب و مؤلفههای ...
 
- 
ارتباط سبکها و مکانیزمهای دفاعی با سیستمهای مغزی/ رفتاری (دانشگاه سمنانSemnan University, 2012-12-21)مقدمه: وقتی در مورد مکانیزمهای دفاعی در حیطه شخصیت مطالعه میکنیم، در مییابیم که تفکر انسان همیشه منطقی، مبتنی بر واقعیت، عینی و هدفمند نیست. مکانیزمهای دفاعی که وظیفه حفاظت در برابر اضطراب را بر عهده دارند، تحت تأثیر ...
 
- 
تأثیر بازی درمانی با رویکرد شناختی- رفتاری بر کاهش نشانههای اختلال نافرمانی مقابلهای در دانش آموزان (دانشگاه سمنانSemnan University, 2012-12-21)چکیده مقدمه: هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی تأثیر بازی درمانی با رویکرد شناختی- رفتاری بر کاهش نشانههای اختلال نافرمانی مقابلهای در دانش آموزان پسر پایه سوم دبستان در شهر اصفهان بود. روش: روش پژوهش از نوع آزمایشی بوده ...
 
- 
مقایسه عناصر (دانشگاه سمنانSemnan University, 2012-12-21)مقدمه: هدف این پژوهش مقایسه عناصر آزمون "ترسیم آدمک رنگی" در کودکان 6 تا 12 ساله مبتلا به اختلال اوتیسم و عادی بود. روش: این پژوهش از نوع علی- مقایسهای است. 20 کودک مبتلا به اختلال اوتیسم به روش نمونهگیری در دسترس و 20 ...
 



