طراحی و اعتباریابی چارچوب برنامه درسی آموزش پدافند غیرعامل دورهی متوسطهی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران
(ندگان)پدیدآور
مرزوقی, رحمت الهناصری جهرمی, رضاکرباسیان, مهدیترک زاده, جعفرمحمدی, مهدینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر، طراحی و اعتباریابی چارچوب برنامه درسی آموزش پدافند غیرعامل دورهی متوسطهی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران بود. این پژوهش جزء پژوهشهای ترکیبی، از نوع اکتشافی متوالی و مدل ابزارسازی بود که در دو مرحلهی کیفی و کمّی اجرا شد. بخش کیفی با استفاده از روش مطالعهی موردی کیفی و بخش کمّی با استفاده از روش توصیفی پیمایشی انجام گردید. مشارکتکنندگان در بخش کیفی، خبرگان و جامعهی آماری در بخش کمّی دبیران آمادگی دفاعی شیراز بود. با استفاده از تکنیک نمونهگیری گلوله برفی و اشباع نظری، با آگاهیدهندگان مصاحبه بهعمل آمد. چارچوب برنامه درسی آموزش پدافند غیرعامل در عناصر اهداف، محتوا، نقش مربی، نقش متربی، روشهای آموزش، ارزشیابی، مواد آموزشی، مکان و زمان آموزش ارائه و مشخص گردید که از روایی و پایایی قابل قبول برخوردار میباشد.
کلید واژگان
چارچوب برنامه درسیدورهی متوسطه
پدافند غیرعامل
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2018-02-201396-12-01
ناشر
دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسیسازمان پدید آورنده
استاد دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیرازدکتری برنامهریزی درسی دانشگاه شیراز
دانشیار، عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی مالک اشتر
دانشیار، عضو هیأت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز
دانشیار، عضو هیأت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز




