مرور دوره 7, شماره 2 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 7 از 7
-
پایایی و روایی مقدماتی مقیاس سبک یادگیری بر مبنای مدل سیلور، هانسن و استرانگ
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2018-02-20)هدف از پژوهش، برآورد پایایی و روایی مقیاس سبک یادگیری بر مبنای مدل سیلور، هانسن و استرانگ است. جامعه آماری این پژوهش، دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز تبریز در سال تحصیلی 93-92 بودند که از این جامعه تعداد 377 نفر به روش ...
-
ارزشیابی برنامهی درسی اجراشدهی مراکز متوسطه تیزهوشان در شیراز از دیدگاه دبیران با استفاده از الگوی cipp
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2018-02-20)مقالهی حاضر با هدف کلی ارزشیابی برنامهی درسی تیزهوشان با تأکید بر مدل cipp انجام شده است. اطلاعات این پژوهش به صورت توصیفی میباشد. نمونه پژوهش شامل 120 نفر از دبیران مراکز تیزهوشان بود که به شیوه نمونهگیری خوشهای ...
-
تحلیل کیفی تجارب دانشجویان و اعضای هیأت علمی از مفهوم «سختگیری علمی»
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2018-02-20)این تحقیق با هدف بررسی درک و تجربه دانشجویان و اعضای هیأت علمی از مفهوم سختگیری علمی، شناسایی مقولات توصیف و کشف روابط بین آنها انجام شد. رویکرد پژوهش، تفسیری بود که با روش کیفی پدیدارنگاری به اجرا درآمد. مشارکتکنندگان ...
-
ارزیابی شایستگیهای اعضای هیأت علمی فنی و مهندسی جهت تحقق رسالت دانشگاهی در افق 1404: جایگاه شایستگی تدریس از منظر دانشجویان دکتری
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2018-02-20)در این مطالعه، تلاش شده است تا از منظر دانشجویان دورهی دکتری رشتههای فنی و مهندسی، شایستگیهای مورد انتظار اعضای هیأت علمی برای یک دههی آینده مورد بررسی قرار گیرد. جامعهی آماری پژوهش حاضر، دانشجویان دکتری در رشتههای ...
-
بررسی ارتباط میان میزان استفادهی اساتید زبان انگلیسی از عناصر مختلف نگارهنویسی در طراحی سؤالات امتحانی، عملکرد دانشجویان در امتحانات و ارزشیابی آنها از عملکرد اساتید
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2018-02-20)تردیدی نیست که جوامع امروز جوامعی چندسوادی و چندوجهیاند. بنابراین آگاهی مدرسان از وجوه مختلف معنا و بهکارگیری آنها هم در امر آموزش و هم در زمینهی آزمونسازی میتواند نقش مؤثری را در یادگیری بهتر دانشجویان و بهبود عملکرد ...
-
شناسایی دیدگاه متخصصان برنامهی درسی دربارهی چالشهای نوآوری در برنامهی درسی آموزش عالی با استفاده از روش کیو
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2018-02-20)روند رو به رشد جوامع بشری باعث شده است تا حوزهی آموزش عالی تغییرات گستردهای را تجربه کند. برای اینکه این تغییرات همراستا با نیازهای روزافزون جوامع باشد، شایسته است تا این تغییرات مبتنی بر نوآوری و خلاقیت باشد. در این ...
-
اعتبارسنجی الگوی پذیرش تغییر برنامهی درسی معلمان دورهی ابتدایی شهر بیرجند: مدل معادلات ساختاری
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2018-02-20)امروز با توجه به تغییرات سریع در حوزهی فناوری و نیازهای کنونی و آینده، تغییر برنامهی درسی بیش از پیش ضروری مینماید. بنابراین این پژوهش با هدف بررسی الگوی پذیرش تغییر برنامهی درسی معلمان دوره ابتدایی شهر بیرجند طراحی و ...



