• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌های برنامه درسی
    • دوره 7, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌های برنامه درسی
    • دوره 7, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی میزان تحقق هدف‌های آموزشی درس تفکر و پژوهش پایه‌ی ششم ابتدایی در دانش‌آموزان شهرستان نور

    (ندگان)پدیدآور
    صالحی, نصرالدین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    308.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این پژوهش با هدف بررسی میزان تحقق هدف‌های آموزشی درس تفکر و پژوهش پایه­ی ششم ابتدایی در دانش‌آموزان شهرستان نور انجام شده است. روش پژوهش توصیفی ـ پیمایشی بوده است. جامعه­ی آماری این پژوهش متشکل از 836 دانش‌آموز پایه­ی ششم ابتدایی شهرستان نور بود که برحسب جدول کرجسی و مورگان 270 نفر از آن­ها به‌روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای به­عنوان نمونه تحقیق انتخاب شده‌اند. به­‌منظور گردآوری داده‌ها از پرسش­نامه‌ای محقق­ساخته با ضریب پایایی 88/0 استفاده شده است. سؤال‌های پژوهش با آزمون‌های آماری تی‌تک نمونه‌ای و فریدمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته‌اند. یافته‌های پژوهش نشان داد که همه­ی هدف‌های آموزشی درس تفکر و پژوهش پایه­ی ششم ابتدایی تحقق یافته‌اند )01/0 . هم­چنین، از نظر میزان تحقق این هدف‌ها، «مهارت‌ تأمل در خود» در رتبه­ی اول و «مهارت تخیل» در رتبه­ی آخر قرار گرفته‌اند )01/0 . بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که دانش‌آموزان به هدف‌های آموزشی درس تفکر و پژوهش پایه­ی ششم ابتدایی دست یافته‌اند.
    کلید واژگان
    هدف‌های آموزشی
    تفکر
    پژوهش
    برنامه درسی
    پایه‌ی ششم ابتدایی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2017-08-23
    1396-06-01
    ناشر
    دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد رشته‌ی علوم تربیتی (برنامه‌ریزی درسی) دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس

    شاپا
    2251-6794
    URI
    https://dx.doi.org/10.22099/jcr.2017.4200
    http://jcr.shirazu.ac.ir/article_4200.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/281885

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب