بررسی میزان تحقق هدفهای آموزشی درس تفکر و پژوهش پایهی ششم ابتدایی در دانشآموزان شهرستان نور
(ندگان)پدیدآور
صالحی, نصرالدیننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش با هدف بررسی میزان تحقق هدفهای آموزشی درس تفکر و پژوهش پایهی ششم ابتدایی در دانشآموزان شهرستان نور انجام شده است. روش پژوهش توصیفی ـ پیمایشی بوده است. جامعهی آماری این پژوهش متشکل از 836 دانشآموز پایهی ششم ابتدایی شهرستان نور بود که برحسب جدول کرجسی و مورگان 270 نفر از آنها بهروش نمونهگیری تصادفی خوشهای بهعنوان نمونه تحقیق انتخاب شدهاند. بهمنظور گردآوری دادهها از پرسشنامهای محققساخته با ضریب پایایی 88/0 استفاده شده است. سؤالهای پژوهش با آزمونهای آماری تیتک نمونهای و فریدمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتهاند. یافتههای پژوهش نشان داد که همهی هدفهای آموزشی درس تفکر و پژوهش پایهی ششم ابتدایی تحقق یافتهاند )01/0 . همچنین، از نظر میزان تحقق این هدفها، «مهارت تأمل در خود» در رتبهی اول و «مهارت تخیل» در رتبهی آخر قرار گرفتهاند )01/0 . بنابراین، میتوان نتیجه گرفت که دانشآموزان به هدفهای آموزشی درس تفکر و پژوهش پایهی ششم ابتدایی دست یافتهاند.
کلید واژگان
هدفهای آموزشیتفکر
پژوهش
برنامه درسی
پایهی ششم ابتدایی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2017-08-231396-06-01




