| dc.contributor.author | صالحی, نصرالدین | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T05:26:14Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T05:26:14Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T05:26:14Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T05:26:14Z |  | 
| dc.date.issued | 2017-08-23 | en_US | 
| dc.date.issued | 1396-06-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2015-11-15 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1394-08-24 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | صالحی, نصرالدین. (1396). بررسی میزان تحقق هدفهای آموزشی درس تفکر و پژوهش پایهی ششم ابتدایی در دانشآموزان شهرستان نور. پژوهشهای برنامه درسی, 7(1), 1-17. doi: 10.22099/jcr.2017.4200 | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2251-6794 |  | 
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22099/jcr.2017.4200 |  | 
| dc.identifier.uri | http://jcr.shirazu.ac.ir/article_4200.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/281885 |  | 
| dc.description.abstract | این پژوهش با هدف بررسی میزان تحقق هدفهای آموزشی درس تفکر و پژوهش پایهی ششم ابتدایی در دانشآموزان شهرستان نور انجام شده است. روش پژوهش توصیفی ـ پیمایشی بوده است. جامعهی آماری این پژوهش متشکل از 836 دانشآموز پایهی ششم ابتدایی شهرستان نور بود که برحسب جدول کرجسی و مورگان 270 نفر از آنها بهروش نمونهگیری تصادفی خوشهای بهعنوان نمونه تحقیق انتخاب شدهاند. بهمنظور گردآوری دادهها از پرسشنامهای محققساخته با ضریب پایایی 88/0 استفاده شده است. سؤالهای پژوهش با آزمونهای آماری تیتک نمونهای و فریدمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتهاند. یافتههای پژوهش نشان داد که همهی هدفهای آموزشی درس تفکر و پژوهش پایهی ششم ابتدایی تحقق یافتهاند )01/0 . همچنین، از نظر میزان تحقق این هدفها، «مهارت تأمل در خود» در رتبهی اول و «مهارت تخیل» در رتبهی آخر قرار گرفتهاند )01/0 . بنابراین، میتوان نتیجه گرفت که دانشآموزان به هدفهای آموزشی درس تفکر و پژوهش پایهی ششم ابتدایی دست یافتهاند. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 308 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | پژوهشهای برنامه درسی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Journal of Curriculum Research | en_US | 
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22099/jcr.2017.4200 |  | 
| dc.subject | هدفهای آموزشی | fa_IR | 
| dc.subject | تفکر | fa_IR | 
| dc.subject | پژوهش | fa_IR | 
| dc.subject | برنامه درسی | fa_IR | 
| dc.subject | پایهی ششم ابتدایی | fa_IR | 
| dc.title | بررسی میزان تحقق هدفهای آموزشی درس تفکر و پژوهش پایهی ششم ابتدایی در دانشآموزان شهرستان نور | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد رشتهی علوم تربیتی (برنامهریزی درسی) دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 7 |  | 
| dc.citation.issue | 1 |  | 
| dc.citation.spage | 1 |  | 
| dc.citation.epage | 17 |  |