تأثیر روش تدریس یادگیری مشارکتی جیکساو بر احساس تعلق به مدرسه در بین دانشآموزان دبیرستانی شهرستان نجفآباد
(ندگان)پدیدآور
ابوالقاسمی, مهدیمیرالی رستمی, ام کلثومشیخی فینی, علی اکبرنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی تأثیر استفاده از روش تدریس یادگیری مشارکتی جیکساو بر احساس تعلق به مدرسه در بین دانشآموزان دبیرستانی شهرستان نجفآباد میباشد. این تحقیق از نوع تحقیقات شبه آزمایشی با  گروه کنترل و آزمایش است. جامعهی این تحقیق شامل کلیه دبیرستانهای شهرستان نجفآباد (18 دبیرستان) در سال تحصیلی90-91 است. به  روش نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای 2 مدرسه بهصورت تصادفی انتخاب و از بین این دو دبیرستان چهار کلاس بهعنوان نمونه بهتصادف انتخاب شدند. برای اندازهگیری احساس تعلق به مدرسه از پرسشنامهی احساس تعلق به مدرسه بتی، بری و وات(2005) استفاده شده است. روایی محتوایی این پرسشنامه بهوسیلهی متخصصان تأیید شده است و پایایی این ابزار به روش آلفای کرانباخ77/0به دست آمده است. برای تحلیل دادهها از روش تحلیل کوواریانس استفاده شده است. نتایج این پژوهش بیانکننده این است که استفاده از روش یادگیری مشارکتی جیکساو دارای تأثیر معنادار در سطح 05/ 0بر احساس تعلق به همسالان، مشارکت در مدرسه و مشارکت در جامعه میباشد. همچنین  استفاده از روش یادگیری مشارکتی جیکساو در این پژوهش باعث افزایش نمره کل محاسبه شده بر احساس تعلق به مدرسه در سطح 05/0 میباشد.
کلید واژگان
احساس تعلق به مدرسهروش تدریس یادگیری مشارکتی جیکساو
دانشآموزان دوره متوسطه
شهرستان نجفآباد
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2014-08-231393-06-01
ناشر
دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسیسازمان پدید آورنده
دانشگاه هرمزگانکارشناسی ارشد برنامه ریزی آموزشی
عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان




