• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌های برنامه درسی
    • دوره 4, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌های برنامه درسی
    • دوره 4, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر روش تدریس یادگیری مشارکتی جیکساو بر احساس تعلق به مدرسه در بین دانش‌آموزان دبیرستانی شهرستان نجف‌آباد

    (ندگان)پدیدآور
    ابوالقاسمی, مهدیمیرالی رستمی, ام کلثومشیخی فینی, علی اکبر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    431.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی تأثیر استفاده از روش تدریس یادگیری مشارکتی جیکساو بر احساس تعلق به مدرسه در بین دانش‌آموزان دبیرستانی شهرستان نجف‌آباد می‌باشد. این تحقیق از نوع تحقیقات شبه آزمایشی با  گروه کنترل و آزمایش است. جامعه­ی این تحقیق شامل کلیه دبیرستان‌های شهرستان نجف‌آباد (18 دبیرستان) در سال تحصیلی90-91 است. به  روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چندمرحله‌ای 2 مدرسه به‌صورت تصادفی انتخاب و از بین این دو دبیرستان چهار کلاس به‌عنوان نمونه به‌تصادف انتخاب شدند. برای اندازه‌گیری احساس تعلق به مدرسه از پرسشنامه­ی احساس تعلق به مدرسه بتی، بری و وات(2005) استفاده شده است. روایی محتوایی این پرسشنامه به‌وسیله‌ی متخصصان تأیید شده است و پایایی این ابزار به روش آلفای کرانباخ77/0به دست آمده است. برای تحلیل داده‌ها از روش تحلیل کوواریانس استفاده شده است. نتایج این پژوهش بیان‌کننده این است که استفاده از روش یادگیری مشارکتی جیکساو دارای تأثیر معنادار در سطح 05/ 0بر احساس تعلق به هم­سالان، مشارکت در مدرسه و مشارکت در جامعه می‌باشد. همچنین  استفاده از روش یادگیری مشارکتی جیکساو در این پژوهش باعث افزایش نمره کل محاسبه شده بر احساس تعلق به مدرسه در سطح 05/0 می‌باشد.
    کلید واژگان
    احساس تعلق به مدرسه
    روش تدریس یادگیری مشارکتی جیکساو
    دانش‌آموزان دوره متوسطه
    شهرستان نجف‌آباد

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2014-08-23
    1393-06-01
    ناشر
    دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه هرمزگان
    کارشناسی ارشد برنامه ریزی آموزشی
    عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان

    شاپا
    2251-6794
    URI
    https://dx.doi.org/10.22099/jcr.2014.3080
    http://jcr.shirazu.ac.ir/article_3080.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/281856

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب