| dc.contributor.author | ابوالقاسمی, مهدی | fa_IR | 
| dc.contributor.author | میرالی رستمی, ام کلثوم | fa_IR | 
| dc.contributor.author | شیخی فینی, علی اکبر | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T05:26:08Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T05:26:08Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T05:26:08Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T05:26:08Z |  | 
| dc.date.issued | 2014-08-23 | en_US | 
| dc.date.issued | 1393-06-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2015-07-11 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1394-04-20 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | ابوالقاسمی, مهدی, میرالی رستمی, ام کلثوم, شیخی فینی, علی اکبر. (1393). تأثیر روش تدریس یادگیری مشارکتی جیکساو بر احساس تعلق به مدرسه در بین دانشآموزان دبیرستانی شهرستان نجفآباد. پژوهشهای برنامه درسی, 4(1), 23-35. doi: 10.22099/jcr.2014.3080 | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2251-6794 |  | 
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22099/jcr.2014.3080 |  | 
| dc.identifier.uri | http://jcr.shirazu.ac.ir/article_3080.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/281856 |  | 
| dc.description.abstract | هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی تأثیر استفاده از روش تدریس یادگیری مشارکتی جیکساو بر احساس تعلق به مدرسه در بین دانشآموزان دبیرستانی شهرستان نجفآباد میباشد. این تحقیق از نوع تحقیقات شبه آزمایشی با  گروه کنترل و آزمایش است. جامعهی این تحقیق شامل کلیه دبیرستانهای شهرستان نجفآباد (18 دبیرستان) در سال تحصیلی90-91 است. به  روش نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای 2 مدرسه بهصورت تصادفی انتخاب و از بین این دو دبیرستان چهار کلاس بهعنوان نمونه بهتصادف انتخاب شدند. برای اندازهگیری احساس تعلق به مدرسه از پرسشنامهی احساس تعلق به مدرسه بتی، بری و وات(2005) استفاده شده است. روایی محتوایی این پرسشنامه بهوسیلهی متخصصان تأیید شده است و پایایی این ابزار به روش آلفای کرانباخ77/0به دست آمده است. برای تحلیل دادهها از روش تحلیل کوواریانس استفاده شده است. نتایج این پژوهش بیانکننده این است که استفاده از روش یادگیری مشارکتی جیکساو دارای تأثیر معنادار در سطح 05/ 0بر احساس تعلق به همسالان، مشارکت در مدرسه و مشارکت در جامعه میباشد. همچنین  استفاده از روش یادگیری مشارکتی جیکساو در این پژوهش باعث افزایش نمره کل محاسبه شده بر احساس تعلق به مدرسه در سطح 05/0 میباشد. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 431 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | پژوهشهای برنامه درسی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Journal of Curriculum Research | en_US | 
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22099/jcr.2014.3080 |  | 
| dc.subject | احساس تعلق به مدرسه | fa_IR | 
| dc.subject | روش تدریس یادگیری مشارکتی جیکساو | fa_IR | 
| dc.subject | دانشآموزان دوره متوسطه | fa_IR | 
| dc.subject | شهرستان نجفآباد | fa_IR | 
| dc.title | تأثیر روش تدریس یادگیری مشارکتی جیکساو بر احساس تعلق به مدرسه در بین دانشآموزان دبیرستانی شهرستان نجفآباد | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشگاه هرمزگان | fa_IR | 
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد برنامه ریزی آموزشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 4 |  | 
| dc.citation.issue | 1 |  | 
| dc.citation.spage | 23 |  | 
| dc.citation.epage | 35 |  |