نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorابوالقاسمی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorمیرالی رستمی, ام کلثومfa_IR
dc.contributor.authorشیخی فینی, علی اکبرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:26:08Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:26:08Z
dc.date.available1399-07-09T05:26:08Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:26:08Z
dc.date.issued2014-08-23en_US
dc.date.issued1393-06-01fa_IR
dc.date.submitted2015-07-11en_US
dc.date.submitted1394-04-20fa_IR
dc.identifier.citationابوالقاسمی, مهدی, میرالی رستمی, ام کلثوم, شیخی فینی, علی اکبر. (1393). تأثیر روش تدریس یادگیری مشارکتی جیکساو بر احساس تعلق به مدرسه در بین دانش‌آموزان دبیرستانی شهرستان نجف‌آباد. پژوهش‌های برنامه درسی, 4(1), 23-35. doi: 10.22099/jcr.2014.3080fa_IR
dc.identifier.issn2251-6794
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22099/jcr.2014.3080
dc.identifier.urihttp://jcr.shirazu.ac.ir/article_3080.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/281856
dc.description.abstractهدف از انجام پژوهش حاضر بررسی تأثیر استفاده از روش تدریس یادگیری مشارکتی جیکساو بر احساس تعلق به مدرسه در بین دانش‌آموزان دبیرستانی شهرستان نجف‌آباد می‌باشد. این تحقیق از نوع تحقیقات شبه آزمایشی با  گروه کنترل و آزمایش است. جامعه­ی این تحقیق شامل کلیه دبیرستان‌های شهرستان نجف‌آباد (18 دبیرستان) در سال تحصیلی90-91 است. به  روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چندمرحله‌ای 2 مدرسه به‌صورت تصادفی انتخاب و از بین این دو دبیرستان چهار کلاس به‌عنوان نمونه به‌تصادف انتخاب شدند. برای اندازه‌گیری احساس تعلق به مدرسه از پرسشنامه­ی احساس تعلق به مدرسه بتی، بری و وات(2005) استفاده شده است. روایی محتوایی این پرسشنامه به‌وسیله‌ی متخصصان تأیید شده است و پایایی این ابزار به روش آلفای کرانباخ77/0به دست آمده است. برای تحلیل داده‌ها از روش تحلیل کوواریانس استفاده شده است. نتایج این پژوهش بیان‌کننده این است که استفاده از روش یادگیری مشارکتی جیکساو دارای تأثیر معنادار در سطح 05/ 0بر احساس تعلق به هم­سالان، مشارکت در مدرسه و مشارکت در جامعه می‌باشد. همچنین  استفاده از روش یادگیری مشارکتی جیکساو در این پژوهش باعث افزایش نمره کل محاسبه شده بر احساس تعلق به مدرسه در سطح 05/0 می‌باشد.fa_IR
dc.format.extent431
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسیfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش‌های برنامه درسیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Curriculum Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22099/jcr.2014.3080
dc.subjectاحساس تعلق به مدرسهfa_IR
dc.subjectروش تدریس یادگیری مشارکتی جیکساوfa_IR
dc.subjectدانش‌آموزان دوره متوسطهfa_IR
dc.subjectشهرستان نجف‌آبادfa_IR
dc.titleتأثیر روش تدریس یادگیری مشارکتی جیکساو بر احساس تعلق به مدرسه در بین دانش‌آموزان دبیرستانی شهرستان نجف‌آبادfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه هرمزگانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد برنامه ریزی آموزشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی دانشگاه هرمزگانfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue1
dc.citation.spage23
dc.citation.epage35


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد