| dc.contributor.author | محمدی, مهدی | fa_IR |
| dc.contributor.author | ناصری جهرمی, رضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | رحمانی, هادی | fa_IR |
| dc.contributor.author | معینی شهرکی, هاجر | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T05:26:04Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T05:26:05Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T05:26:04Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T05:26:05Z | |
| dc.date.issued | 2012-09-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1391-07-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2012-02-21 | en_US |
| dc.date.submitted | 1390-12-02 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | محمدی, مهدی, ناصری جهرمی, رضا, رحمانی, هادی, معینی شهرکی, هاجر. (1391). ارائه مدل توضیحی ادراک دانشجویان از کیفیت مسؤولیت¬های استادان، برنامهی درسی پنهان و دستاوردهای آنان از تحصیل در دانشگاه. پژوهشهای برنامه درسی, 2(1), 153-181. doi: 10.22099/jcr.2012.1945 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2251-6794 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22099/jcr.2012.1945 | |
| dc.identifier.uri | http://jcr.shirazu.ac.ir/article_1945.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/281836 | |
| dc.description.abstract | هدف کلی از انجام این پژوهش، بررسی کیفیت مسؤولیتهای استادان، ادراک دانشجویان از برنامهی درسی پنهان و دستاوردهای آنان از تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس می باشد. جامعهی آماری این پژوهش تمامی دانشجویان ورودی سال تحصیلی 89-90 دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس و تمامی استادان شاغل در این دانشگاه بوده است. با استفاده از روش نمونهگیری خوشهای مرحلهای 581 نفر دانشجو و با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده 117 نفر از استادان بهعنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه کیفیت مسؤولیتهای استادان، پرسشنامهی ادراک دانشجویان از برنامهی درسی پنهان و پرسشنامهی دستاوردهای دانشجویان بود که بین دانشجویان توزیع گردید هم چنین از پرسشنامهی دستاوردهای دانشجویان نیز استفاده شد که در اختیار استادان قرار گرفت. نتایج نشان داد که: متغیرهای برونزاد تدریس، نظارت، خدمات اجتماعی و پژوهش گری پیشبینی کنندهی مثبت و معنادار دستاوردهای دانشجویان از تحصیل می باشند. متغیرهای تدریس، نظارت، خدمات اجتماعی و پژوهشگری پیشبینی کنندههای مثبت و معنادار متغیرهای ساختار دانشگاه و ارتباط متقابل استادان و دانشجویان و پیشبینی کنندهی منفی و معنادار متغیر روابط میان فردی دانشجویان با یک دیگرمی باشند. کنترل متغیرهای برونزاد نشان داد که متغیرهای ساختار دانشگاه، ارتباط متقابل استادان و دانشجویان و نیز روابط میان فردی دانشجویان با یک دیگر بهطور مستقیم پیشبینی کنندهی معنادار متغیرهای دستاوردهای دانشجویان از تحصیل می باشند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1029 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | پژوهشهای برنامه درسی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Curriculum Research | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22099/jcr.2012.1945 | |
| dc.subject | مسؤولیتهای استادان | fa_IR |
| dc.subject | برنامهی درسی پنهان | fa_IR |
| dc.subject | دانشجو | fa_IR |
| dc.subject | دستاورد | fa_IR |
| dc.title | ارائه مدل توضیحی ادراک دانشجویان از کیفیت مسؤولیت¬های استادان، برنامهی درسی پنهان و دستاوردهای آنان از تحصیل در دانشگاه | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه شیراز | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه شیراز | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه شیراز | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه شیراز | fa_IR |
| dc.citation.volume | 2 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 153 | |
| dc.citation.epage | 181 | |